1) Çağrı Merkezi ve Yardım Masası Şefliğinin bünyesinde, ihtiyaç duyulması halinde yeni çalışma gruplarını oluşturmak ve oluşturulacak yeni gruba ilgili şube müdürlüğünce hizmet alanına göre eğitim verilmesini sağlamak,
2) Çağrı Merkezi ve Yardım Masası Şefliği personelinin Başkanlık birimleri ile koordineli çalışmalarını sağlamak,
3) Çağrı Merkezi ve Yardım Masası Telefon Santrali Talimatına uygun olarak telefon görüşmelerini yapmak ve ilgili santralin ara yüz programını talimatta belirtilen hususlar doğrultusunda kullanmak,
4) Başkanlık tarafından yürütülen ya da koordine edilen bilişim projeleri eğitimlerinde görev almak, eğitim raporlarını düzenlemek,
5) Başkanlık personelinin yetki işlemlerini yürütmek ve Başkanlığa yazılan resmi yazılara istinaden; Merkez teşkilatı, valilik ve il özel idareleri için birim proje sorumlusu yetki işlemlerini yürütmek,
6) Birim proje sorumlusu yetkisi dışında kalan kullanıcılar için sayfa/birim/evrakçı ve vekalet yetki işlemlerini yürütmek,
7) Bakan, Bakan Yardımcısı, Müsteşar, Müsteşar Yardımcısı ve Genel Müdür kadrosunda bulunan kullanıcıların yetki işlemlerini yürütmek,
8) Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı ile il özel idarelerinin haberleşme kodlarını, birim isimlerini, görünürlük durumlarını ve iletişim bilgilerini güncellemek,
9) Başkanlık personelinin ve birim proje sorumlularının yetkisi dışında kalan kullanıcılar için kullanıcı kaydı açmak ve kaydı yapılan kullanıcı için kullanıcı adı ve şifre talebinde bulunmak,
10) Başkanlık personelinin e-İçişleri Projesine e-İmza ile giriş zorunluluğu durumunu belirlemek,
11) Tüm kullanıcıların amir/memur durum değişikliğini yapmak ve kullanıcı kayıtlarının aktif/pasif durum değişikliğini yapmak,
12) Genel bilgilendirme gereken durumlarda e-İçişleri üzerinden kullanıcılara genel uyarı veya duyuru yayınlamak, genel bilgilendirme gereken durumlarda çağrı merkezi santrali üzerinden kullanıcıların cep telefonlarına sesli mesaj göndermek,
13) Bakanlık Makamı ve Başkanlık adına tüm e-İçişleri kullanıcılarına ve dış kurum personeline kısa mesaj servisi ile bilgilendirme yapmak,
14) Tüm e-İçişleri kullanıcılarının cep telefonu bilgilerini güncellemek,
15) Görev alanına giren konulara ilişkin teknik şartnameleri hazırlamak,
16) Başkanlık tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.