Donanım Şefliği'nin görevleri şunlardır:
1) Bakanlık birimlerinin donanım talepleri doğrultusunda ihtiyaçları belirlemek, buna göre kaynak planlaması ve proje çalışması yapmak, satın alınması planlanan donanımlar hakkında araştırma yaparak teknik şartnameleri hazırlamak ve ilgili şubeye göndermek,
2) Dağıtımı yapılan ve garanti süreleri devam eden donanımların periyodik bakımlarını planlamak, ilgili firmalara yaptırmak ve takip etmek,
3) Garanti süreleri sona eren donanım ve yan donanımların bakım onarım sözleşmelerini hazırlamak ve takip etmek,
4) Donanım ve alt yapıda kullanılan uygulamalardaki değişiklikler veya yenilikler konusunda eğitim materyallerini hazırlamak ve gerektiğinde eğitim vermek,
5) Standart Dosya Planı dâhilinde evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme, birimine ait yazışmaların dosyalama işlemlerini yapmak, sonuçlandırmak ve muhafaza etmek,
6) Şube ile ilgili olan yazışmaları yürütmek,
7) Diğer şubeler ve bürolar ile ortak çalışmalarda gerekli iş ve işlemleri yerine getirmek,
8) Görev alanına giren konulara ilişkin gerekli teknik şartnameleri hazırlamak,
9) Başkanlık tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.