Mali İşler Şefliği'nin görevleri şunlardır:
1) Başkanlığın bütçesini şube müdürlükleri ile koordine ederek hazırlamak, uygulamak, harcamaların takibini yapmak,
2) Başkanlığa tahsis edilen kullanılabilecek ödeneklerin, aylar itibariyle harcanmasını sağlamak, muhasebe kayıtlarını tutmak, bakiye durumu ve kontrolünü yapmak,
3) Bloke tutulan ödeneklerin serbest bırakılma işlemlerini yürütmek, ek ödenek ve ödenekler arası aktarma işlemlerini yapmak,
4) Satın alma işlerini yürüten birimlerin ödenek sorularını cevaplandırmak, adı geçen birimlerce tamamlanan dosyaların “e-Bütçe” sisteminden ödeme emri belgelerini düzenlemek,
5) İletişim ve bilgiye dayalı haberleşme giderleri faturalarına ödeme emri belgesi düzenlemek ve ödeme işlemlerini yapmak,
6) Görevlendirme onayları ile ekli belgelerin Harcırah Kanunu’na esas yurtiçi, yurtdışı ve sürekli görev bordrolarını hazırlamak ve ödeme emri belgesi düzenlemek,
7) Personelin Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilgili işlemlerini yürütmek,
8) Her türlü satın alma ve ihale işlemlerini yapmak, sözleşme hazırlamak ve mali bilgileri tutmak,
9) Yıl içerisinde mal, hizmet ve yapım işlerinin belirli bir plan dâhilinde yapılmasına yönelik ilgili birimleri bilgilendirmek, taleplerin zamanında yapılmasını sağlamak ve sonuçlandırmak,
10) Kamu ihale mevzuatını günlük takip etmek ve değişikliklere göre güncel bilgileri muhafaza etmek ve ilgilileri bilgilendirmek,
11) Süreklilik arz eden mal, hizmet ve yapım işlerinin ihale işlemleri tamamlandıktan sonra, ihale işlem dosyasının periyodik ödemelerini yapmak için ilgili birime göndermek,
12) Büroların ve diğer hizmet müştemilatının her türlü idamesine yönelik çalışmaların ve tadilat/tefrişat işleri ile ilgili satın alma işlemlerini yapmak,
13) Başkanlıkça yürütülen iş ve işlemleri, kayıt altına alma ve kayıttan düşme işlemlerini gerçekleştirmek ve taşınır mal/mali konularla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
14) Başkanlık hizmetlerinin devamlılığını sağlamak amacıyla gerekli olan kırtasiye, donanım, yedek parça, hazır yazılım ve diğer idari ihtiyaçların teminini yapmak,
15) Satın alınan taşınırların ambar giriş işlemlerini yapmak,
16) Dayanıklı taşınırları ilgililere zimmetle teslim etmek, görevinden ayrılanların uhdesindeki dayanıklı taşınırlara ait kayıtları güncellemek,
17) Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak,
18) Kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları bulundukları yerde kontrol etmek ve sayımlarını yapmak,
19) Proje Yönetimi ve Ar-Ge Şube Müdürlüğü tarafından belirlenen stratejilere göre eylem planları ve projenin iş süreçlerini hazırlamak, iş planı ve zaman takvimini projelerin ilerleme verilerine göre güncel tutmak,
20) Standart Dosya Planı dâhilinde evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme, birimine ait yazışmaların dosyalama işlemlerini yapmak, sonuçlandırmak ve muhafaza etmek,
21) Şube ile ilgili olan yazışmaları yürütmek,
22) Diğer şubeler ve bürolar ile ortak çalışmalarda gerekli iş ve işlemleri yerine getirmek,
23) Görev alanına giren konulara ilişkin teknik şartnameleri hazırlamak,
24) Başkanlık tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.