Vatandaşlarımızın gıda, alışveriş, şehirler arası ulaşım izni gibi ihtiyaçlarının, kalabalığa girmeden, güvenle, kolaylıkla ve çevrimiçi olarak giderilebilmeleri için, İçişleri Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı VEFA İletişim Sistemi uygulaması ve e-Devlet yoluyla e-Başvuru seyahat izin belgesi talebi, rekor bir sürede, 24 saatte oluşturulmuş ve hayata geçirilmiştir. 29 Mart itibari ile toplam onaylanan BAŞVURU SAYISI 14.853 tür.
Vefa İletişim Sisteminin yazılımı, Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığımızın konusunda uzman personeli tarafından, acil ihtiyaç söz konusu olduğu için, emsal bir ekip çalışması örneği gösterilerek; 24 saat içerisinde tamamlanmış ve vatandaşlarımızın hizmetine sunulmuştur.
Vefa Uygulamasının önceliği elbette hayatı kolaylaştırmak. Bu sebeple Vefa, 65 yaş üzeri vatandaşlarımızı düşünerek, ihtiyaçlarını bir telefonla bildirmelerinin ardından çalışacak koordinasyonun bel kemiğidir.
Talebin bildirilmesi ve karşılanması şu şekilde yürütülmektedir:
İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nün 6009 Sayılı genelgesine istinaden, vatandaşlarımıza seyahatlerinde izin belgesi alma mecburiyeti getirilmiştir. Bu doğrultuda vatandaşlarımız seyahat izin belgelerini 2 yolla alabilirler:
Vatandaşlarımız Seyahat İzin taleplerine yanıtlar, SMS ile, hızlı bir şekilde gönderilir.
Bu SMS mesajıyla onay alan vatandaşlarımız rahatlıkla otogarlardan veya Türk Hava Yolları’ndan biletlerini kestirebilirler.
Ayrıca. Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığımız ve Türk Hava Yolları arasında yapılan servis sayesinde THY; herhangi başka bir işleme gerek kalmaksızın, onaylanan talepleri verdiğimiz servisimizden sorgulayarak rahatlıkla görebilmektedir.
Dolayısıyla, Vefa, vatandaşlarımızın bu zor zamanlarda hayat kalitesini artırıcı önemli bir uygulamadır.
Turkiye.gov.tr üzerindeki, İçişleri Bakanlığı Hizmetleri kısmından, E-Başvuru sekmesine geldiklerinde, Seyahat İzin Belgesi kısmını göreceklerdir.
E-Devlet’ten İçişleri Bakanlığı’nın Hizmetleri Listelenir, E-Başvuru Seçilir
Yeni Başvuru Tuşuna Basılır
Seyahat İzin Belgesi için hangi ulaşım yöntemi ve hangi şehirden başvurulacağı seçilir.
Vatandaşlarımızın buradan Hava veya Karayolu seçerek oluşturacakları başvuruları, sistemimiz tarafından ilgili İlçe / İl Seyahat İzin Kurullarının önüne düşecektir.
Başkanlığımız personelinin üstün çabalarıyla hayata geçirilen bu otomasyon sayesinde, vatandaşlarımız, herhangi bir kuyrukta beklemek gerekmeksizin, yüz yüze iletişim veya sosyal mesafe sınırlarını riske atmaksızın, başvuru işlemlerini E-Başvuru üzerinden yapabilirler.
Seyahat İzin Kurulları da E-Başvuru üzerinden kendilerine ulaşan başvuruları, bu sistem sayesinde, onaylayabileceklerdir.
Yaşanan bu zor zamanlarda, salgının daha fazla yayılmaması için Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığımızdaki arkadaşlarımızın mesai mefhumu gözetmeksizin, gece-gündüz çalışarak, ihtiyaç anında yetiştirdikleri bu iki sistem, vatandaşlarımızın istifadesine sunulmuştur.