1) Başkanlık personel ihtiyaçlarını belirlemek ve temini için gerekli hizmetleri yürütmek,
2) Personele ait, göreve başlama ve ayrılışlar, görevlendirme onayları, kimlik kartı talepleri, rapor ve izin bildirimleri, terfi işlemleri ve tebliğleri gibi her türlü özlük işlerini yapmak, birim içi ve birim dışı yazışmaları yapmak,
3) Gizli evrak ve yazışmaların güvenliğini sağlamak,
4) Evrak işlemlerini yapmak ve dağıtım işlerini yürütmek,
5) Her şubenin yürütmüş olduğu iş ve işlemlerle ilgili, bürolarda bulunan evraklardan Bakanlık arşivine gidecek olanların koordinasyonunu sağlamak,
6) Başkanlıkla ilgili konulardaki idari düzenlemeleri hazırlamak ve görüş bildirmek,
7) Başkanlığın mülkiye müfettişleri tarafından yapılan denetimleri sonucunda düzenlenen teftiş raporlarının ve cevabi raporların değerlendirilmesini ve takibini yapmak,
8) 09.10.2013 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
9) Başkanlık sekretarya hizmetleri, şoför ve hizmetlilerin yürütmüş olduğu iş ve işlemlerin kesintisiz yürütülmesini sağlamak ve kontrol etmek,
10) Arşiv hizmetlerini yürütmek ve koordinasyonu sağlamak,
11) Başkanlıkta koruyucu güvenlik özel talimatı ve yangın talimatlarını hazırlayarak gereken işlemeleri yapmak,
12) TBMM üyeleri tarafından Başkanlığın görevleri ile ilgili konularda Bakana sorulan veya Başkanlıktan gönderilen sözlü ve yazılı soru önergelerinin ilgili şubelerce cevaplandırılmasını koordine etmek,
13) Başkanın yazılı ve sözlü emirlerini ilgili şubelere tebliğ etmek,
14) Standart Dosya Planı dâhilinde evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme, birimine ait yazışmaların dosyalama işlemlerini yapmak, sonuçlandırmak ve muhafaza etmek,
15) Şube ile ilgili olan yazışmaları yürütmek,
16) Diğer şubeler ve bürolar ile ortak çalışmalarda gerekli iş ve işlemleri yerine getirmek,
17) Başkanlık tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.