T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Osmanlı İmparatorluğunda Sadr-ı Azam Kethüdası tarafından bugünkü İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen bazı görevler yürütülmekteydi. 18 Ekim 1859 yılında Dahiliye Nezareti yeni esaslara göre şekillenmiş, fakat Hukuk Müşavirliği birimi bu teşkilatlanmanın içinde yer almamıştır. Meşrutiyetten sonra, 23 Aralık 1913 yılında yürürlüğe giren 'Kanun' niteliğinde bulunan 'Nizamname' ile Dahiliye Nezareti merkez teşkilatında Müsteşar Muavini aynı zamanda Nezaret Hukuk Müşaviri olarak zikredilmiştir. 22 Mayıs 1930 tarihli 1624 sayılı 'Dahiliye Vekaleti Teşkilat Kanununun' 6. maddesinde Hukuk Müşavirliğinin müşavirlik ve muhasebat kısımlarından oluştuğu belirtilmiştir. 1700 sayılı Memurları Kanunun 18 ve 26. maddelerinde Hukuk Müşavirliğine benzer görevler tevdi edilmiştir. Halen 14.02.1985 tarih 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun'un 14 üncü maddesinin (c) fıkrasına göre kurulmuş bir danışma birimi olarak görevini ifa etmektedir.
29.12.2014-28.06.2017
23.07.2013-26.12.2014
07.09.2011-03.10.2012
12.10.2006-13.06.2011
16.06.2006-06.10.2006
4.11.2004-26.05.2006
22.04.2003-17.09.2004
14.11.2001-04.10.2002
28.06.1994-26.10.2001
29.09.1993-28.06.1994
11.05.1993-24.09.1993
Genel müdürlüğün görevleri
MADDE 7 - (1)Genel Müdürlüğün görevleri şunlardır:
a)Bakanlık Makamından sorulan hukuki konular hakkında görüş bildirmek,
b)Bakanlık birimleri ve valilikler tarafından sorulan hukuki konular ile hukuki, mali, cezai sorumluluk veya sonuç doğuracak Bakanlık işlemleri hakkında hukuki görüş oluşturmak,
c)Bakanlığın görev alanına giren konularda, diğer bakanlıklar ile kamu kurum ve kuruluşlarınca istenen hususlar hakkında görüş bildirmek,
ç)Bakanlığın hizmetleriyle ilgili olarak diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından hazırlanan mevzuat taslakları, Bakanlık birimleri tarafından hazırlanan mevzuat taslakları ile düzenlenecek her türlü sözleşme ve şartname taslaklarını, Bakanlık ile üçüncü kişiler arasında çıkan uyuşmazlıklara ilişkin işleri ve sorulacak diğer hususları inceleyip hukuki görüş bildirmek,
d)Bakanlığın hak ve menfaatlerini koruyucu, uyuşmazlık ve anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri süresinde almak, uyuşmazlıkların sulh yoluyla çözümü konusunda görüş vermek, anlaşma, protokol, şartname ve sözleşmelerin bu esaslara uygun olarak yapılmasına katkıda bulunmak ve yardımcı olmak,
e)Bakanlığın taraf olduğu adli ve idari davalarda, iç ve dış tahkim yargılamasında, icra işlemlerinde ve yargıya intikal eden diğer her türlü hukuki uyuşmazlıklarda Bakanlığı temsil etmek, dava ve icra işlemlerini vekil sıfatı ile takip etmek,
f)Adli ve idari uyuşmazlıkların sulh yoluyla sonlandırılmasında maddi ve hukuki sebeplerle kamu menfaati bulunup bulunmadığı yönünde görüş vermek; adli ve idari uyuşmazlıkların sulhen halli ile arabuluculuk ve uzlaşmaya ilişkin işlemleri yürütmek; davaların açılmasını, takibini, davayı kabul ve feragati, kanun yollarına başvurulmasından vazgeçilmesi konusundaki işlemleri yapmak,
g)Bakanlık adına veya aleyhine açılan adli ve idari davaların; dava ve cevap dilekçelerini hazırlamak, kanun yollarına başvurulmasına esas olmak üzere gerekli bilgi ve belgeleri temin etmek, takip ve savunmasını yapmak,
ğ)Cumhurbaşkanlığının da taraf olduğu, Cumhurbaşkanlığı kararnameleri, Bakanlar Kurulu kararları ve düzenleyici işlemlerle ilgili açılan davalardan, Cumhurbaşkanlığınca bu hususta takip yetkisi verilenler ile bu davalarla ilgili icra işlemlerini Cumhurbaşkanlığının da vekili sıfatıyla takip etmek ve savunmak,
h)Muhakemat hizmetlerinin; Genel Müdürlükteki hukuk müşavirleri ve avukatlardan, bağlı kuruluşlardan, Hazine ve Maliye Bakanlığı veya diğer bakanlıklardan temin edilememesi veya özel uzmanlık gerektirdiği Bakanın onayı ile belirlenen hallerde muhakemat hizmetlerini yürütmek üzere Cumhurbaşkanlığı kararıyla belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde, serbest avukatlardan veya avukatlık ortaklıklarından hizmet satın alınmasına ilişkin işlemleri yürütmek,
ı)Bakanlıkça hizmet satın alma yoluyla temsil ettirilecek dava ve icra takipleri ile tahkime ait işlemleri koordine etmek, izlemek ve denetlemek,
i)Bakanlığın amaçlarını mevzuata, plan ve programa uygun olarak gerçekleştirmek amacıyla hukuki teklifler hazırlamak,
j)Hukuki Uyuşmazlık Değerlendirme Komisyonunun sekretarya hizmetlerini yürütmek,
k)Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine (AİHM) Bakanlıkla ilgili olarak yapılan başvuruların incelenmesi sırasında Adalet Bakanlığı veya Dışişleri Bakanlığı tarafından ihtiyaç belirtilmesi halinde hukuki yardımda bulunmak, bilgi, belge veya görüş taleplerini yerine getirmek ve AİHM kararlarının uygulanmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
l)Anayasa Mahkemesi Başkanlığına (AYM) yapılan başvurulara yönelik savunmalar kapsamındaki bilgi, belge veya görüş taleplerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
m)Adli ve idari yargı mercilerince Bakanlık aleyhine hükmedilen ilama bağlı borç, mahkeme masrafları ve vekâlet ücretlerinin ödemesini gerçekleştirmek,
n)Adli ve idari davalar sonucu Bakanlık aleyhine oluşan Hazine zararının, işlem ve eylemleri ile bu zarara sebep olanlara rücu edilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
o)Görev alanı ile ilgili konularda ihtiyaç duyulması halinde diğer kamu kurum ve kuruluşlarından görüş istemek,
ö)Bakanlığı ilgilendiren yargı kararları ve hukuki görüşler ile ilgili veri tabanı ve istatistikler oluşturmak,
p)İlgili mevzuat gereğince katılım sağlanması gereken kurul veya komisyonların toplantıları ile temsilci bulundurulması istenen toplantılara katılmak ve görüş bildirmek,
r)Yurt içi ve yurt dışında hukuk ve yargı alanındaki gelişmelerin ve uygulamaların izlenmesi ile Bakanlık personeline bu konularda gerekli eğitimin verilmesinin sağlanması amacıyla ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar, yargı mercileri, barolar ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yapmak, mesleki toplantı, seminer ve kurslar düzenlemek ve bu kurumlarca düzenlenecek benzeri etkinliklere katılım sağlamak,
s)2/12/1999 tarihli ve 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun uyarınca Bakanlık Makamınca verilen kararların tebliğine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
ş)659 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile hukuk birimlerine verilen diğer görevleri yapmak,
t) Bakan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
(2)Birinci fıkrada belirtilen her türlü muhakemat hizmetleri, öncelikle Genel Müdürlüğün hukuk müşavirleri ve avukatları aracılığıyla yerine getirilir. İhtiyaç duyulması halinde diğer bakanlıklardan muhakemat hizmetlerini yürütmek üzere hizmet talebinde bulunulabilir.
(3)Birinci ve ikinci fıkraya göre muhakemat hizmetlerinin temin edilememesi veya özel uzmanlık gerektirdiği bakan onayı ile belirlenen hallerde muhakemat hizmetlerini yürütmek üzere Cumhurbaşkanı kararıyla belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 22 nci maddesine göre doğrudan temin usulüyle serbest avukatlardan veya avukatlık ortaklıklarından hizmet satın alınabilir.
(4)Davalarda temsil yetkisi bulunan hukuk müşavirleri ve avukatların bir listesi Genel Müdürlükçe ilgili Cumhuriyet Başsavcılığı, Yargıtay Başkanlığı, Danıştay Başkanlığı, Sayıştay Başkanlığı ve Bölge İdare Mahkemesi Başkanlıklarına verilir. Temsil yetkisi sona erenlerin isimleri anılan mercilere derhal bildirilir.