Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • Diğer Bakanlıklar
    • Adalet Bakanlığı
    • Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı
    • Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
    • Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı
    • Dışişleri Bakanlığı
    • Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı
    • Gençlik ve Spor Bakanlığı
    • Hazine ve Maliye Bakanlığı
    • Kültür ve Turizm Bakanlığı
    • Millî Eğitim Bakanlığı
    • Millî Savunma Bakanlığı
    • Sağlık Bakanlığı
    • Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
    • Tarım ve Orman Bakanlığı
    • Ticaret Bakanlığı
    • Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
  • BAKANLIK

    BAKANLIK

    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
    BAKANLIK BİRİMLERİ
    HİZMET BİRİMLERİ
    Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı KİHBİ Dairesi Başkanlığı Eğitim Dairesi Başkanlığı Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
    Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü Personel Genel Müdürlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
    İller İdaresi Genel Müdürlüğü Strateji Geliştirme Başkanlığı Araştırma ve Etütler Merkezi Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi İç Denetim Birimi Başkanlığı
    BAĞLI KURULUŞLAR
    Emniyet Genel Müdürlüğü Jandarma Genel Komutanlığı Sahil Güvenlik Komutanlığı Göç İdaresi Başkanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • HİZMETLERİMİZ
  • FAALİYETLERİMİZ
  • GÜNDEM

    GÜNDEM

    • Bakandan Haberler
    • Radar ve Kontrol Noktası Uygulama Sayıları
    • Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
  • VALİLİKLER
  • İLETİŞİM
  • BAKANLIK
    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
    • BAKANLIK BİRİMLERİ
      • HİZMET BİRİMLERİ
        • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
        • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
        • KİHBİ Dairesi Başkanlığı
        • Eğitim Dairesi Başkanlığı
        • Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
        • Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
        • Personel Genel Müdürlüğü
        • Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
        • Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı
        • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
        • İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
        • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
        • Strateji Geliştirme Başkanlığı
        • Araştırma ve Etütler Merkezi
        • Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
        • İç Denetim Birimi Başkanlığı
      • BAĞLI KURULUŞLAR
        • Emniyet Genel Müdürlüğü
        • Jandarma Genel Komutanlığı
        • Sahil Güvenlik Komutanlığı
        • Göç İdaresi Başkanlığı
        • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • HİZMETLERİMİZ
  • FAALİYETLERİMİZ
  • GÜNDEM
    • Bakandan Haberler
    • Radar ve Kontrol Noktası Uygulama Sayıları
    • Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
  • VALİLİKLER
  • İLETİŞİM
 
 

Yapay Zeka ASENA Uyuşturucunun İzini Sürüyor

02.06.2022
Suçluların geliştirdiği yöntemler dahil binlerce verinin girildiği ASENA yazılımının tespit ve öngörüleri doğrultusunda yapılan soruşturmaların ardından düzenlenen operasyonlarda, tonlarca uyuşturucu, silah ve suç unsuru ele geçirildi.

Emniyet Genel Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Daire Başkanı İbrahim Seydioğulları, yerli ve milli olarak 14 ay önce hizmete alınan Analiz Sistemleri Narkotik Ağı (ASENA) yazılımı sayesinde narkotik dahil 3 bin 795 suçun ortaya çıkarıldığını belirtti.

Emniyet teşkilatı bünyesinde uyuşturucu satıcılarına yönelik mücadelesine 1937'de büro amirliği seviyesinde başlayan narkotik ekipleri, aradan geçen yıllarda edindiği tecrübeyi dijital dünyaya taşıdı.
 
Konusunda uzman Türk mühendisler tarafından hazırlanan, e-Devlet ve UYAP ile İçişleri ve Adalet bakanlıklarının veri tabanlarıyla entegre çalışabilen yapay zeka formatında bir yazılım olan ASENA, yaklaşık 14 ay önce faaliyete geçirildi.
 
Narkotik Suçlarla Mücadele Daire Başkanı Seydioğulları, adını, Narkotik Şube bünyesinde, çalışanlar tarafından ASENA olarak bilinen ve teknik faaliyetlerin yürütüldüğü birimden alan yazılımın kapasitesi ve faydaları hakkında bilgi verdi.
 
Seydioğulları, söz konusu projenin temellerinin 4 yıl önce atıldığını söyledi.
 
ASENA'nın 3-4 yıllık yazılım sürecinin ardından Mart 2021'de hayata geçirildiğini belirten Seydioğulları, sistemin 650'si tam yetkili olmak üzere 3 bin 100 görevli tarafından kullanıldığını bildirdi.
 
Yazılımı kullanan personelin sıkı bir eğitimden geçirildiğini ve sordukları sorudan yaptıkları işleme kadar her komutun kaydının tutulduğunu anlatan Seydioğulları, sisteme sorulacak soruların merkezin onayından geçtiğini vurguladı.
 

ASENA Skora Denge Getirdi


Narkotik Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı olarak suçlu ile Polisin adımlarını "denklemeye" çalıştıklarını ifade eden Seydioğulları, şöyle konuştu: "Bu önemli bir husustur. Tüm dünyada normal şartlar altında suç ve suçlulukla mücadele ilişkisinde bir dengesizlik var. Suç ve suçluluk hep 1-2 adım önde gider. Polisin iki görevi var, önleme ve aydınlatma. Aydınlatma bölümünde suçlular biraz daha avantajlıdır. Polisin bunu tespit etme enstrümanları biraz zayıftır. ASENA tam da bunu yapıyor. Bu adımları biz ASENA ile denklemeye başladık. Biz hem uyuşturucu suçları işlenirken müdahale ediyoruz hem de işlenmiş bir suçun aydınlatılması veya devam eden soruşturmalara katkı sağlamak için kullanıyoruz. ASENA bu anlamda bir önleme vazifesi de görüyor. Kolluk ile suçlular arasındaki açık makası daraltmaya çalışıyoruz."
 
Türkiye'nin çok kritik bir coğrafyada olduğunu belirten Seydioğulları, "Coğrafya kaderdir. Dünyanın en eski ticaret yolunun üzerindeyiz. Uyuşturucu suç organizasyonları da faaliyetlerini yürütürken legal ticaret yolu arar. Neden Türkiye sorusunun yanıtlarından biri aslında bu. Kimi zaman kolluğun kapasitesi yükselir, şu an olduğu gibi, mücadele performansı artar, yakalamalar çoğalır." dedi.
 
Seydioğulları, uyuşturucu suçlarının takibinin şikayete bağlı olmadığına işaret ederek, şunları söyledi: "Biz çok nadiren davacı olarak kişileri buluruz. Genel itibarıyla şikayetçi kamudur çünkü kamuyu ilgilendiren bir suçtur. Bu suçları ortaya çıkarmak kolluk performansına ihtiyaç duyar. Bir ülkede narkotik yakalanmaması o ülkede narkotik bulunmadığı anlamına gelmez. 'Niye Türkiye'de çok uyuşturucu yakalanıyor?' şeklinde iddia ve suçlamalarla karşı karşıya kalıyoruz. Buna çok boyutlu bakmak lazım. Kolluk yakalıyor ki suç ortaya çıkıyor. ASENA aynı zamanda bu kapasiteyi artıracak bir enstrüman."
 

Narkotik Polisi Soruyor, ASENA Cevaplıyor


ASENA'nın sürekli geliştirilebilecek bir altyapıya sahip yapay zeka programı olduğunu vurgulayan Seydioğulları, tüm dünyada kullanılan analiz sistemlerinde olmayan birçok özelliği bulunduğunu kaydetti. Operatörlerin sisteme anlık olarak manuel giriş de yapabildiğini belirten Seydioğulları, ASENA'nın anlık yaptığı işleri sürekli tekrar edebildiğini dile getirdi.
 
Suçluların geliştirdikleri yöntemlere ilişkin verilerin de ASENA'ya girildiğini anlatan Seydioğulları, "Yakalama yaparak sürekli tecrübe kazanıyoruz. Her yakalama aslında sisteme takviye oluyor. ASENA öğreniyor." dedi.
 
"Türkiye'yi uyuşturucu için yasak bölge ilan ettiklerini" belirten Seydioğulları, bunun da en önemli enstrümanının ASENA olduğunu söyledi.
 
"Makineye bir soru soruyorsunuz, yazılı bu soruya kendisindeki data ile sürekli cevap bulmaya çalışıyor. Soru, suç, suçlu ve bunlara ilişkin bir profil." ifadelerini kullanan Seydioğulları, "Bakanlığımız ve Adalet bakanlıklarının elinde tahkikatlar, yargılamalar var. Sanık, tanık ve şüpheli ifadeleri var. Narkotikçinin biriktirdiği tecrübeler var. Sistem, bunların üzerinde sorulan soruların cevabını vermeye yönelik. ASENA veri olarak bunları kullanıyor." diye konuştu.
"ASENA'ya anlamlı sorular soruyorsunuz, anlamlı cevaplar alıyorsunuz." diyen Seydioğulları, sistemin geçen yıl martta 5 milyon 300 soru için cevap arama hamlesinde bulunduğunu kaydetti. Seydioğulları, şu bilgileri verdi: "Bu yıl martta bu sayı 22 milyon 841 bine çıkmış. Geçen yıldan beri toplam sayımız 283 milyon. ASENA 14 ay bitmeden 300 milyona yakın soruya cevap bulmak için hamle yapmış. Soru sorulmuş derken, buna tek soruya verilen cevapları da ekleyebiliriz. Yani sistem soruyu alır, siz 'Tamam artık bunu sorma.' demediğiniz sürece o soruyu sormaya devam eder. Bu sorulara yüzde 92'lik oranla 0 ila 1 dakikada cevap bulmaya çalışır. Yani 0-1 dakika arası gider o soruyu arar, cevabını bulursa gelir size haber verir. Bu kapasiteyi sağlayan donanım değil, bizim devasa büyüklükte data sunucularımız yok, bu kapasiteyi sağlayan yazılım."
 

Sokaktaki irtibatlarımızı kesmedik


Narkotik ekiplerinin suçla mücadelede teknolojiyi sonuna kadar kullanırken insan faktöründen de vazgeçmediğini anlatan Seydioğulları, "Sokaktaki temas kaçırılmamalıdır." dedi. Seydioğulları, herhangi bir karakolda kendilerini ilgilendiren küçük bir olayı bile ekip göndermek suretiyle takip ettiklerini belirtti.
 
ASENA'yı kullanan analizcilerin sahadaki narkotik ekipleriyle tam uyum içinde çalıştığını vurgulayan Seydioğulları, yapılan bir tespitin ardından durumun sahadaki ekiplere iletildiğini, narkotik timlerinin çalışması sonrası olayın operasyon boyutuna geldiğini söyledi.
 

Aydınlatılan Suçların Yüzde 91'i Narkotik Suçlar


ASENA'nın kullanılmaya başlamasıyla çok önemli sonuçlar elde etmeye başladıklarını dile getiren Seydioğulları, hem narkotik hem de diğer birimlere ilişkin önemli çalışmalara imza atıldığını belirtti. Seydioğulları, şöyle devam etti: "300 milyon sorgunun içerisinden 9 bin 20 riskli durum çıkarmış. Bu soruyu soran ilgili arkadaşlara bunun cevabını vermiş. Bu ilgili arkadaşların gidip müdahale yapma şansı yok. Netice itibarıyla bir adli süreç var, arama kararları alınır. Kişiyse kişi, araçsa araç, evse ev. Arama kararları alınır, süreç öyle devam eder. Bunu adli makamlar koordinesinde yapar. Bunu analizciler yapmaz. Sokaktakiler yapar. Bunda bizim ete, cana, kemiğe büründürdüğümüz vaka sayısı yüzde 40'ın üzeri. 3 bin 795'inden sonuç almışız."
 
Ortaya çıkarılan olayların yüzde 91'inin narkotik suçlar olduğunu bildiren Seydioğulları, bunların 3 bin 453'ünün narkotik, 342'sinin ise diğer birimlerin sorumluluk alanlarına giren konular olduğunu kaydetti.
 

ASENA Sayesinde Yakalananlar


Başlangıcında ASENA'nın olduğu operasyonlarda çok miktarda uyuşturucu, silah ve suç unsuru ele geçirildiğini vurgulayan Seydioğulları, şu ifadeleri kullandı: "1 ton 765 kilo eroin, 2 ton 55 kilogram esrar, 500 kilograma yakın metamfetamin, 200 kilograma yakın sokak ağzıyla 'bonzai', 29 kilogram afyon sakızı, 21-22 kilogram kokain var.
 
Farklı bir suça yönelik farklı bir bilgi olmadan, bir destek olmadan tamamıyla yazılımın bize sunduğu riskli durum üzerine yapılmış tespitler bunlar. 2 milyon 300 bine yakın yeşil-kırmızı reçeteli ilaç, 734 bin captagon, 200 bine yakın ecstacy, sahte paralar, dolarlar, avrolar...
 
260 bin sahte Türk lirası almışız. 6 bin 500 sahte dolar. Suç geliri olarak değerlendirdiğimiz 300 bin lira var. 890 ruhsatsız tabanca, 3'ü kaleşnikof olmak üzere 11 tüfek, 42 litre kaçak alkol, 4 milyon makaron, 2 milyon kaçak sigara, 797 kaçak eşya, 177 göçmen tespit etmişiz. Daha sonra 52 kilo patlayıcı."
 

ASENA Hacklenemez


ASENA'nın, emniyetin kullandığı kapalı devre iletişim sistemi POLNET üzerinden çalıştığını ve herhangi bir şekilde siber saldırıya maruz kalma ihtimali bulunmadığını belirten Seydioğulları, sistemi geliştirmek için sürekli veri girişi yapıldığını bildirdi.
 
Öte yandan özellikle Kişisel Verileri Koruma Kanunu'na çok dikkat ettiklerini, yaptıkları hiçbir işlemde bunun ihlal edilmediğini kaydeden Seydioğulları, kullanıcılardan birinin ilgili kanunun aksine davrandığının tespiti halinde meslekten ihraç edilebileceğini vurguladı.
 

Karteller de ASENA'yı Duydu


Uyuşturucu rotalarının Rusya-Ukrayna Savaşı sonrası Balkan ve güneyde yoğunlaştığını ifade eden Seydioğulları, uyuşturucu kartellerinin sevkiyat güzergahını son dönemde güneye kaydırdığını söyledi.
 
Yaptıkları teknik takiplerde ASENA'nın kullanıldığını duyan uyuşturucu satıcılarının Türkiye üzerinden "mal" taşımak istemediğini tespit ettiklerini anlatan Seydioğulları, "Biz bekliyoruz, kendine güvenen uyuşturucu sevkiyatını Türkiye üzerinden yapsın." diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.tbmm.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
 
  • Bakanlık
    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Bakanlık Birimleri
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • Bakanlık Birimleri
    • Hizmet Birimleri
      • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
      • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
      • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
      • KİHBİ Dairesi Başkanlığı
      • Eğitim Dairesi Başkanlığı
      • Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
      • Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
      • Personel Genel Müdürlüğü
      • Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
      • Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı
      • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
      • İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
      • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
      • Strateji Geliştirme Başkanlığı
      • Araştırma ve Etütler Merkezi Başkanlığı
      • Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
      • İç Denetim Birimi Başkanlığı
    • Bağlı Kuruluşlar
      • Emniyet Genel Müdürlüğü
      • Jandarma Genel Komutanlığı
      • Sahil Güvenlik Komutanlığı
      • Göç İdaresi Başkanlığı
      • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • Hizmetlerimiz
  • Faaliyetlerimiz
  • Valilikler
  • İletişim
  • İlgili Bağlantılar
    • Resmi Gazete
    • Personel E-Kılavuz
    • Resmi İstatistikler
    • Kamu Hizmet Standardı Tablosu
    • Etik Komisyonu
    • Türk İdare Dergisi
    • İç Kontrol Çalışmaları
    • Stratejik Plan
    • Mülki İdare Bölümleri
Bakanlık
  • Hakkımızda
  • Teşkilat Şeması
  • Tarihçe
  • Projeler
  • Bakanlık Birimleri
  • Yayınlar
  • Mevzuat
  • Kurumsal Kimlik
  • Sıkça Sorulan Sorular
Bakanlık Birimleri
Hizmet Birimleri
  • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
  • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
  • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
  • KİHBİ Dairesi Başkanlığı
  • Eğitim Dairesi Başkanlığı
  • Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
 
  • Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
  • Personel Genel Müdürlüğü
  • Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
  • Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı
  • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
  • İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
 
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
  • Strateji Geliştirme Başkanlığı
  • Araştırma ve Etütler Merkezi Başkanlığı
  • Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
  • İç Denetim Birimi Başkanlığı
Bağlı Kuruluşlar
  • Emniyet Genel Müdürlüğü
  • Jandarma Genel Komutanlığı
  • Sahil Güvenlik Komutanlığı
  • Göç İdaresi Başkanlığı
  • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
Güncel
  • İller Arası Radar Uygulama Sayıları
  • Haberler
  • Duyurular
  • Basın Açıklamaları
  • Hizmetlerimiz
  • Faaliyetlerimiz
  • Valilikler
  • İletişim
İlgili Bağlantılar
  • Mülki İdare Bölümleri
  • İç Kontrol Çalışmaları
  • Kamu Hizmet Standardı Tab.
  • Resmi Gazete
  • Personel e-Kılavuz
  • Resmi İstatistikler
  • Stratejik Plan
  • Etik Komisyonu
  • Türk İdare Dergisi
 

İçişleri Bakanlığı’nı Takip Edin

 

     
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı
Bakanlıklar Ankara Telefon:
(0312) 422 40 00 - Santral
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Kişisel Verileri Koruma Kanunu Aydınlatma Metni
  • Site Haritası
  • Erişilebilirlik Özellikleri
  • Salt Metin Görünümü
  • Daha Belirgin Odaklama
© Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız