Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • Diğer Bakanlıklar
    • Adalet Bakanlığı
    • Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı
    • Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
    • Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı
    • Dışişleri Bakanlığı
    • Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı
    • Gençlik ve Spor Bakanlığı
    • Hazine ve Maliye Bakanlığı
    • Kültür ve Turizm Bakanlığı
    • Millî Eğitim Bakanlığı
    • Millî Savunma Bakanlığı
    • Sağlık Bakanlığı
    • Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
    • Tarım ve Orman Bakanlığı
    • Ticaret Bakanlığı
    • Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
  • BAKANLIK

    BAKANLIK

    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
    BAKANLIK BİRİMLERİ
    HİZMET BİRİMLERİ
    Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı KİHBİ Dairesi Başkanlığı Eğitim Dairesi Başkanlığı Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
    Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü Personel Genel Müdürlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
    İller İdaresi Genel Müdürlüğü Strateji Geliştirme Başkanlığı Araştırma ve Etütler Merkezi Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi İç Denetim Birimi Başkanlığı
    BAĞLI KURULUŞLAR
    Emniyet Genel Müdürlüğü Jandarma Genel Komutanlığı Sahil Güvenlik Komutanlığı Göç İdaresi Başkanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • HİZMETLERİMİZ
  • FAALİYETLERİMİZ
  • GÜNDEM

    GÜNDEM

    • Bakandan Haberler
    • Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
  • VALİLİKLER
  • İLETİŞİM
  • BAKANLIK
    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
    • BAKANLIK BİRİMLERİ
      • HİZMET BİRİMLERİ
        • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
        • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
        • KİHBİ Dairesi Başkanlığı
        • Eğitim Dairesi Başkanlığı
        • Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
        • Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
        • Personel Genel Müdürlüğü
        • Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
        • Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı
        • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
        • İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
        • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
        • Strateji Geliştirme Başkanlığı
        • Araştırma ve Etütler Merkezi
        • Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
        • İç Denetim Birimi Başkanlığı
      • BAĞLI KURULUŞLAR
        • Emniyet Genel Müdürlüğü
        • Jandarma Genel Komutanlığı
        • Sahil Güvenlik Komutanlığı
        • Göç İdaresi Başkanlığı
        • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • HİZMETLERİMİZ
  • FAALİYETLERİMİZ
  • GÜNDEM
    • Bakandan Haberler
    • Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
  • VALİLİKLER
  • İLETİŞİM
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

  • Genel Müdürlük
    • Hakkımızda
    • Tarihçe
    • Yöneticilerimiz
    • Teşkilat Şeması
    • İç Kontrol Çalışmaları
    • Genel Müdürlük Bilgi Güvenliği Ana Politikası
  • Mevzuat
  • Haberler
  • Duyurular
  • Yayınlar
    • e-Bülten
      • 1. Sayı
      • 2. Sayı
    • Siber Güvenlik Olayları Bülteni
  • Projelerimiz
  • Elektronik İmza
    • Mevzuat
    • e-İmza
      • e-İçişleri Projesinde e-İmza
      • e-İmza Başvurusu Nasıl Yapılır
      • e-İmza Şifre İşlemleri
      • e-İmza Kurulumu
      • Yardım Dokümanları
    • Mobil İmza
  • Başvuru Formları
  • İletişim

Elektronik Genel Kurul Yazılımı Teknik Yeterlilik Kriterleri

1.    AÇIKLAMA
 
1.1.5253 sayılı Dernekler Kanunu’nun Ek 2’nci maddesi ve Dernekler Yönetmeliğinin 15/A maddesinde yer alan hükümler uyarınca derneklerin elektronik ortamda genel kurul ve yönetim kurulu toplantısı yapabilmesine imkân tanınmıştır. 
4721 sayılı Türk Medeni Kanunu’nda, 5253 sayılı Dernekler Kanunu’nda, Dernekler Yönetmeliğinde ve derneklerin kendi tüzüklerinde yer alan genel kurul ve yönetim kurulu toplantılarının fiziki ortamda gerçekleştirilmesine yönelik bütün usul ve esaslar elektronik ortamda yapılan toplantılar için de geçerlidir.

1.2.Elektronik ortamda alınacak yönetim kurulu kararları fiziksel ortamda tutulan yönetim kurulu karar defterinden ayrı olarak tarih ve sıra sayısı ile elektronik ortamda saklanacaktır.
 
2.    KISALTMALAR
 
   
BAKANLIK T.C. İçişleri Bakanlığı
BTK Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
DERNEK 5253 sayılı Dernekler Kanunu ile 4721 sayılı Türk Medeni Kanununa göre kurulan dernekleri ve şubelerini, derneklerin oluşturdukları federasyonları ve federasyonların oluşturdukları konfederasyonlar ile yabancı derneklerin Türkiye’deki şube veya temsilciliklerini
ÜRETİCİ İşbu belgede tariflenen yetkinliklere sahip yazılım çözümünü sunan firma
ÜRÜN İşbu belgede tariflenen “Elektronik Genel Kurul Yazılımı”
KVKK 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
PAdES PDF Advanced Electronic Signature
SMS OTP Kısa mesaj formatında gönderilen tek seferlik şifre
YAZILIM                 İşbu belgede tariflenen “Elektronik Genel Kurul Yazılımı”
 
 
3.    TANIMLAR
 
   
Moderatör Toplantı yöneticisi
   
   
   
   
 
 
4.    ÜRÜN/ÜRETİCİ YETKİNLİKLERİ

4.1.ÜRÜN, Tesis Güvenlik belgesine sahip olmalı veya ARGE Merkezi ya da Teknoloji Geliştirme Bölgesi bünyesinde yer almalıdır.
4.2.ÜRÜN/ÜRETİCİ veya Çözüm Ortağı, ISO 27001 ve ISO 9001:2015 sertifikalarına sahip olmalıdır ve KVKK VERBİS kaydı olmalıdır.
4.3.ÜRÜN, yerli malı belgesine sahip olmalıdır.
4.4.ÜRETİCİ veya Çözüm Ortağının, Görüntülü Görüşme, Kimlik Doğrulama ve Elektronik İmza konularında Kamu ve Özel Sektörde mevcut müşterileri veya benzer iş bitirme deneyimini haiz olmalıdır. 
4.5.ÜRETİCİ, tercihen Siber Güvenlik Kümelenmesi üyesi olmalıdır.
4.6.ÜRETİCİ, tercihen CMMI Seviye 3 belgesine sahip olmalıdır.

5.    GENEL TEKNİK ÖZELLİKLER

5.1.YAZILIM, genel ve yönetim kurulu toplantılarının güvenli bir şekilde fiziki ya da Web üzerinden elektronik ortamda görüntülü bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlayacak, kurul sonrasında alınan kararların da Nitelikli e-İmza Sertifikası ile imzalanabilmesine imkan verecek altyapıya ve işlevlere sahip olmalıdır.
5.2.YAZILIM’ın web arayüzü, responsive bir tasarıma sahip olmalı, en yaygın kullanılan Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari v.b. veya Chromium tabanlı Internet tarayıcılarında tam fonksiyonel çalışabilmelidir.
5.3.YAZILIM, Windows, Mac OS X, Ubuntu ve Pardus işletim sistemlerini desteklemelidir.
5.4.YAZILIM, iOS ve Android cihazlar için ayrı bir mobil uygulama sunabilmelidir veya kullanıcılar mobil cihazlardan internet tarayıcısı ile sistemi kullanabilmelidir.. Üyeler, mobil internet gezgini ya da mobil uygulama  üzerinden kurul toplantılarına katılabilmelidir. Üyeler, internet tarayıcı veya mobil uygulama üzerinden de Nitelikli Elektronik İmza ve T.C. Kimlik Kartı sertifikalarını kullanabilmelidirler.
5.5.YAZILIM, önerge verebilme ve benzeri tüm işlemlerin elektronik ortamda da yapılabilmesini sağlayan tasarım, yedekleme ve mevzuata uygun arşivleme kapasitesine; yetkisiz erişimlere ve saldırılara karşı gerekli ağ ve sistem güvenliğine sahip olması gerekmektedir.
5.6.YAZILIM, toplantı ses ve görüntülerinin uçtan uca şifrelenerek gizli bir şekilde gerçekleştirilebilmesini sağlamalıdır.
5.7.YAZILIM ile ilgili olarak kullanıcı arayüzü, eğitim ve kullanım dokümanları Türkçe ve İngilizce, tercihen Arapça, Rusça ve İspanyolca olmalıdır.
5.8.Fiziki ortamda gerçekleştirilen toplantıların mevzuata aykırı yapılması durumunda uygulanan yaptırımlar elektronik ortamda yapılan toplantılar için de geçerli olmalıdır.
5.9.Görüntü ve sesler uçtan uca AES 128 veya 256 bitlik şifreleme yöntemlerinden birisi ile şifrelenmelidir.
5.10.Video konferans görüşmeleri WebRTC teknolojisi kullanılarak yapılmalıdır.
5.11.P2P video konferans görüşmeleri yapılabilmelidir.
5.12.Düşük bant genişliğine sahip istemciler için video optimizasyonu yapılabilmelidir.
5.13.YAZILIM, yük dengeleyici arkasında birden fazla “instance” olarak aktif-aktif çalıştırılabilmelidir.
5.14.DERNEK, YAZILIM üzerinde gözüken logosunu ve arka plan resmini, kendi kurumsal kimlik standartlarına uygun bir şekilde belirleyebilmelidir.
5.15.Katılımcıların sayfalar arası geçiş yapabileceği, sistemin bant genişliği (bandwidth) yükünü hafifletecek sayfalama özelliği bulunmalıdır. 
 
6.    YAZILIM’IN ÖZELLİKLERİ

6.1.YAZILIM, elektronik ortamda yapılan toplantılardaki en az şu aktiviteler sunulacaktır:
·    En az çift faktörlü kimlik doğrulama (MFA),
·    Görüntülü görüşme,
·    Divan oluşturma,
·    Oylama,
·    Söz alma,
·    Söz verme,
·    Soru sorma,
·    Anket yapma,
·    Toplantıdan çıkartma,
·    Kurul kararlarının elektronik olarak imzalanması,
·    Önerge verme
·    Tutanak oluşturma
6.2.YAZILIM, yeni toplantı planlamak ve planlanmış toplantıları takvim üzerinde görüntüleyerek yönetimini sağlamak adına yönetim paneline sahip olmalıdır.
6.3.Moderatör, Bilgi İşlem Yöneticileri için, Admin panel, Kullanıcı Yönetim, Oda Yönetimi gibi dashboardlar üzerinden kolay yönetimi sağlayacak tool'lar bulunmalıdır.

7.    TOPLANTI TAKVİMİ İŞLEMLERİ

7.1.YAZILIM’ın toplantı takvimi özelliği olmalıdır.
7.2.YAZILIM üzerinde tanımlanmış olan Dernek ve Birlik yetkili kullanıcıları,  Toplantıları, takvimi ve katılımcı listesini görüntüleyebilecektir.
7.3.Yetkili kullanıcılar, yeni bir toplantı organize edilebileceklerdir.
7.4.Organize edilen toplantının katılımcılarını ve görüşme konularını içeren gündem elektronik olarak YAZILIM’a yüklenebilecektir.
7.5.Toplantı ve gündemi, toplantı öncesinde YAZILIM üzerinden katılımcılara e-posta ile bilgilendirme olarak iletilebilecektir.

8.    ÜYELERİN YAZILIM’A KİMLİK DOĞRULAMA İLE GİRİŞ YAPMASI

8.1.YAZILIM, birden fazla doğrulama yöntemini desteklemelidir.
8.2.YAZILIM’a üyeler en az iki faktörlü kimlik doğrulama yöntemlerini kullanarak giriş yapabilmelidirler.
8.3.Kullanılabilecek iki faktörlü kimlik doğrulama yöntemleri:
•    Kullanıcı adı, şifre ve SMS OTP
•    Elektronik İmza
•    T.C. Kimlik Kartı
•    Yabancı Kimlik Kartı
•    Parmak izi, Yüz tanıma benzeri biyometrik kimlik doğrulama yöntemlerinden en az ikisi olmalıdır.
8.4.YAZILIM, giriş yapabilecek üyelerin kimliklerinin doğrulanabilmesi için Aktif Dizin, LDAP, OpenLDAP, Azure, ADFS v.b. entegrasyon yeteneklerine sahip olmalıdır.
8.5.YAZILIM, SAML v2, oAuth ve OpenID standartlarına göre uygulamaların ve SSO’nun birbirlerinin kimlik doğrulamalarının ve oluşturulan talep ve cevaplarının imzalanması ya da şifrelenmesi RSA sertifikalar ile gerçekleştirilebilmelidir. Bu RSA sertifikalar, özel ve açık anahtarlar ise SSO yönetim uygulaması üzerinden üretilebilmelidir.

9.    KİMLİK DOĞRULAMA ve ELEKTRONİK İMZA İSTEMCİ UYGULAMASI

9.1.YAZILIM, desteklenen işletim sistemlerinde kullanıcıların güvenli kimlik doğrulayabilmeleri ve belge imzalayabilmeleri için bir “Kimlik Doğrulama ve Elektronik İmzalama İstemci Uygulaması” sunmalıdır.
9.2.“Kimlik Doğrulama ve Elektronik İmzalama İstemci Uygulaması”, phishing v.b. ataklara karşı USB aygıtlarına kontrolsüz erişimi engellemek için güvenlik anahtarı kullanacaktır. Bu güvenlik anahtarı asgari RSA 2048 ile asimetrik olarak şifrelenmiş bir anahtar olacaktır. Güvenlik anahtarı ile uyumlu olmayan URL’lerden erişim talepleri olması durumunda, USB aygıtlarına herhangi bir şekilde erişime izin verilmeyecektir.
9.3.“Kimlik Doğrulama ve Elektronik İmzalama İstemci Uygulaması”, bilgisayara ek olarak Java ya da .NET Framework’ünün kurulmasını gerektirmemelidir.
9.4.“Kimlik Doğrulama ve Elektronik İmzalama İstemci Uygulaması”, YAZILIM’ın giriş sayfasından sunulan linkler üzerinden indirilebilmelidir. YAZILIM, Arabirim Yazılım’ının kuruluşu, kullanılması ve sıkça sorulan sorulara ilişkin gerekli dokümanları kullanıcılara sunmalıdır.
9.5.“Kimlik Doğrulama ve Elektronik İmzalama İstemci Uygulaması”, Windows’ta 32 bit ve 64 bit için ayrı ayrı kurulum uygulamalarına gerek duymayacaktır.
9.6.“Kimlik Doğrulama ve Elektronik İmzalama İstemci Uygulaması”, Mac OS X, Ubuntu ve Pardus işletim sistemlerinde de sorunsuzca çalıştırılabilecektir.
9.7.“Kimlik Doğrulama ve Elektronik İmzalama İstemci Uygulaması”, iOS ve Android cihazlarda e-imza atılabilmesi için gerekli mobil uygulamalara da sahip olacaktır.

10.    ELEKTRONİK TOPLANTISI ALTYAPISI

10.1.YAZILIM’ın donanım destekli toplantı odası çözümü bulunmalı; toplantı odalarındaki mevcut televizyonlar üzerine takılacak bir donanım cihazı ile toplantı odası entegre çözümü sağlanabilmelidir.
10.2.YAZILIM, canlı oturuma 85 kişiye kadar katılımcı, 20 video görüntüsü ile eş zamanlı olarak katılabilmelidir. Kalabalık toplantılar gerçekleştirebilmek amacıyla webinar başlatabilmelidir.
10.3.YAZILIM’da 2000 kişiye kadar webinar düzenlenebilmelidir.
10.4.Webinar’a katılan katılımcılar soru sorabilmeli, moderatör tarafından webinar’a dahil edilebilmelidir.
10.5.YAZILIM’da Webinar’ı kaydetme özelliği bulunmalıdır.
10.6.YAZILIM’da zengin içerik paylaşımına olanak sunan araçlar ve özellikler bulunmalıdır. Uygulama tam veya kısmi ekran paylaşımına, uygulamalar özelinde (Word, Excel, Chrome,vb. ) ekran paylaşımına ve ses paylaşımı yapılmasına olanak sağlamalıdır.
10.7.Üyeler, video konferans sisteminde video içeriği paylaşabilmelidir.
10.8.Toplantı esnasında toplantıya katılan kişi sayıları, bu kişilerin bağlantı durumları ve ağ kalitesi gibi detaylı istatistiki verilere ulaşılabilmelidir.
 
11.    LOBİ ODASI

11.1.YAZILIM’da “lobi odası” özelliği bulunmalıdır. 
11.2.Lobi odası, katılımcıların toplantıya dahil edilmeden önce Moderatör tarafından bekletildiği geçici bir ortamdır.
11.3.Moderatör, toplantı için lobi odası kullanıp kullanmama konusunda serbesttir. Lobi odası her toplantı için zorunlu olmamalıdır.
11.4.Moderatör tarafından onaylanan katılımcılar toplantıya dahil edilebilmeli, o süre zarfında katılımcılar lobi odasında bekletilebilmelidir.
11.5.Lobide bekleyen katılımcılar sohbet özelliği ile mesajlaşarak iletişim kurabilmelidir. 
11.6.Lobi odasındaki konuşmaları sadece moderatör ve lobi içerisinde olan katılımcılar görebilmelidir.
11.7.Lobi odasına daha sonra misafir edilen katılımcı, eski mesajları yazan katılımcının adını “Ziyaretçi” olarak görüntülemelidir.
11.8.Moderatör, lobi odasındaki katılımcıları toplantı odasına alıp ardından tekrar lobi odasına gönderebilmelidir.
11.9.Lobi özelliği devre dışı bırakıldığında lobideki tüm katılımcılar, Toplantı Odasına davet edilebilmelidir.
11.10.Lobide bekleyen katılımcı, istediğinde giriş sayfasına geri dönebilmelidir.

12.    TOPLANTI ve GÖRÜNTÜLÜ GÖRÜŞME

12.1.Toplantı Moderatörü ve katılımcılar, katılım listesini toplu bir şekilde görüntülenebilmelidir. 
12.2.Moderatör, katılımcı listesi üzerinden video/ses açma/kapatma yapabilmelidir.
12.3.Moderatör, bireysel katılımcıların veya toplu olarak tüm katılımcıların kamerasına ve mikrofonuna müdahale edebilmeli, tek seferde kamera veya mikrofonu kapatabilmelidir. 
12.4.YAZILIM içerisinde bir katılımcı, katılımcı listesi üzerinden isme göre arama yapabilmelidir.
12.5.Yetkili kullanıcılar, görüntülü görüşme başladıktan sonra uygulama içerisinden e-posta yoluyla yeni katılımcılar görüşmeye davet edilebilmelidir.
12.6.Toplantıda geçen süre ekranda gösterilebilmelidir.
12.7.YAZILIM’da sohbet özelliği, ekran paylaşım özelliği, dosya paylaşım özelliği, video/ses açma özelliği Moderatör yetkisine bağlı olarak ayarlanabilir yapıda olmalıdır.
12.8.Toplantı öncesi ön izleme ekranında kullanıcı adı, mikrofon ve hoparlör ayarları yapılabilmelidir. 
12.9.Moderatör, toplantı girişinde arka plan değiştirme yapılabilmelidir.
12.10.Toplantı içerisinde kamera görüntülerinin dinamik olarak yerleri ve boyutları değiştirilebilmelidir.
12.11.Beyaz Tahta ile toplantı içerisinde çizim yapılarak sunum yapılabilmelidir.
12.12.Ekran paylaşan kişi, ekranını paylaşırken diğer katılımcıları da görebilmelidir.
12.13.Anlık ve özel mesajlaşma özelliği olmalı ve grup sohbetlerine olanak sağlanmalıdır. 
12.14.Katılımcılar konferans görüşmesi sırasında söz istemek için sanal olarak el kaldırabilmelidir. Moderatör el kaldıran kişinin katılım isteğini onaylayarak mikrofonunu açabilmelidir veya el kaldıran kişinin isteğini reddedebilmelidir. 
12.15.Katılımcılar, toplantı esnasında dosya paylaşımı yapılabilmelidir.
12.16.Katılımcılar, toplantı esnasında önerge verebilmelidir.
12.17.Moderatör, istenilen kullanıcının görüntüsü büyütülüp ön plana çıkartılabilmelidir.
12.18.YAZILIM, söz alan kişinin görüntüsünü otomatik olarak öne çıkarmalıdır.
12.19.Sesli bildirim açma/kapama seçenekleri bulunmalıdır.
12.20.Katılımcı, kamerası kapalıyken yüklenmiş olan profil resmini gösterebilmelidir.
12.21.Katılımcı, bulunduğu konferans odasından farklı konferans odasına geçiş yapabilmelidir. 
12.22.YAZILIM, gerçekleştirilen görüşmeleri sunucu ya da web uygulaması üzerinden istemci bilgisayara kayıt yapabilme özelliğine sahip olmalıdır. Gerçekleştirilen kayıtlar, Yönetim Ekranı üzerinden yetkili kullanıcılar tarafından izlenebilmeli ve indirilebilmelidir.
12.23.YAZILIM, toplantı kayıtlarını kaydederken videonun bütün karelerinin üzerinde görünecek şekilde aşağıdaki bilgileri içeren bir “watermark” koymalıdır:
•    DERNEK’in adı
•    Toplantı zamanı
•    Tercihen toplantı konusu

13.    ANKET UYGULAMASI

13.1.YAZILIM’ın anket/oylama özelliği bulunmalıdır.
13.2.Moderatör, anket ya da oylama işlemini gerçekleştirebilmelidir.
13.3.Anket ve oylama işlemi için süre sınırlaması yapılabilmelidir.
13.4.Anket sonuçları katılımcılar tarafından görüntülenebilmeli ve indirilebilir olmalıdır.
 
14.    KURUL KARARLARININ İMZALANMASI

14.1.YAZILIM, kurul kararlarının imzaya yetkili katılımcılar tarafından elektronik olarak imzalanmasını sağlayacak işlevleri sunmalıdır.
14.2.Editör, kurul kararlarını içeren PDF dosyasını, YAZILIM’a yükler. Yüklenen kurul kararının kimler tarafından hangi sıra ile imzalanacağı, Editör tarafından belirlenir.
14.3.Editör, imzacılara gönderilecek elektronik imzaya davet e-postasının metnini, YAZILIM üzerinde sunulan zengin metin editörü üzerinde oluşturur ya da düzenler.
14.4.Editör, imzalanacak yönetim kurulu kararına ek olarak imzacılara iletmek istediği diğer belgeleri de yükler.
14.5.Editör, imzalama sürecini başlatır. İmzalama süreci başlaması sonrasında imzacılara imzalama sıralarına uygun bir şekilde bilgilendirme e-postası gönderilir.
14.6.İmzacılara gönderilen bilgilendirme e-postasının görseli, ilgili DERNEK’in kurumsal kimliğine göre uyarlanmış olmalı ve Editör tarafından girilen zengin metin içeriğine sahip olmalıdır. Şayet Editör tarafından ek eklenmiş ise, bu ekler de e-posta içerisinde yer almalıdır.
14.7.Bilgilendirme e-postası içerisinde imzacının kurul kararını görüntüleyip imzalayabilmesi için YAZILIM’a ait link yer almalıdır.
14.8.İmzacıların e-postadaki bilgilendirme linkine tıklaması ile YAZILIM’ın web sayfası açılmalıdır.
14.9.İlgili kurul kararı ve belgelerin görüntülenebilmesi için imzacının kimliğinin kontrol edilmesi gerekmektedir. Kimlik doğrulaması için kişinin T.C. Kimlik Numarasının/ Tercihen Yabancı Kimlik Numarasının kontrolünün gerçekleştirilebilmesi için Nitelikli Elektronik Sertifika ya da T.C. Kimlik Kartı/ Tercihen Yabancı Kimlik Kartı Sertifikası ile imzalama iki faktörlü kimlik doğrulama yöntemleri kullanılmalıdır.
14.10.Şayet kullanıcının bilgisayarında “Kimlik Doğrulama ve Elektronik İmza İstemci Uygulaması” yüklü değil ise, kullanıcıya uyarı verecek ve uygulamayı indirebileceği sayfanın linkini gösterecektir. 
14.11.T.C. Kimlik Kartı ile kimlik doğrulamada, TS13768 standardında tariflenen Yöntem 2 ve Yöntem 7’ye uygun doğrulama gerçekleştirilir.
14.12.Yetkili kullanıcı, imzalanacak olan kurul kararının önizlemesini görebilmeli ve arzu ederse indirip kontrol edebilmelidir.
14.13.Kurul kararı belgesinin üzerinde elektronik imza bulunması durumunda, kullanıcıya bilgi verilmeli, imzaların listesi ve doğrulama sonuçları kullanıcıya gösterilmelidir.
14.14.Kullanıcının bilgisayarını kullanarak imzalaması durumunda, “Kimlik Doğrulama ve e-İmza İstemci Uygulaması” bilgisayara takılı olan kart okuyucuları ve kart okuyucularda yer alan NES’leri listelemelidir.
14.15.Kullanıcının iOS ya da Android cihazlarda mobil uygulama veya internet tarayıcısı üzerinden belgeyi imzalaması durumunda, iOS / Android cihaza bağlı olan kart okuyucu var ise, kart okuyucu üzerindeki sertifikalar “Kimlik Doğrulama ve e-İmza Mobil Uygulaması” üzerinde okunmalıdır.
14.16.Elektronik İmzalama işlemi öncesinde, imza atacak yetkilinin T.C. Kimlik Numarası/ Tercihen Yabancı Kimlik Numarası  ile NES’in üretildiği kişinin T.C. Kimlik Numarası/ Tercihen Yabancı Kimlik Numarası karşılaştırılmalıdır. 
14.17.İmzalama işleminde kullanılabilecek NES’ler, elektronik imzalamadan önce T.C. Kimlik Numaralarının/ Tercihen Yabancı Kimlik Numaralarının eşleştirilebilmesine imkan tanıyan NES’ler olmalıdır. İmkan tanımayan NES’ler elektronik imzalama işleminde kullanılamamalıdır.
14.18.T.C. Kimlik Numaralarının/ Tercihen Yabancı Kimlik Numaralarının aynı olması durumunda elektronik imzalama gerçekleştirilebilmelidir. Farklı olması durumunda ise, kişiye uyarı verilmeli ve belgeyi imzalamasına izin verilmemelidir.
14.19.YAZILIM, birden fazla belgenin ya da kurul kararının tek seferde PIN girilerek imzalanabilmesine imkan sağlamalıdır.
14.20.Belgeler, uzun dönemli doğrulamayı gerçekleştirilebilecek şekilde PAdES-LTV formatında imzalanmalıdır.
14.21.İmzalama işlemi sonrasında, imzalanan belge üzerindeki imzalar doğrulanmalıdır ve doğrulama sonucu imzacıya gösterilmelidir.
14.22.Şayet sırada başka imzacılar var ise, onların da imzalama işlemlerini devam ettirebilmeleri için kendilerine bilgilendirme e-postası ve bilgilendirme SMS’i gönderilmelidir.
 
15.    YÖNETİM ARAYÜZÜ

15.1.YAZILIM'ın yönetim arabiriminde tüm sistem istatistikleri, sistem kullanımı, kullanıcı ve toplantı verilerinin görsel grafikler ile takip edilebileceği web tabanlı bir gösterge paneli (dashboard) olmalıdır. 
15.2.Yönetim paneli üzerinden her bir toplantı için detaylı katılımcı verisine ulaşılabilmelidir. 
15.3.Katılımcı listesi, katılımcıların toplantıda konuştukları süre ve katılımcı sohbetleri indirilebilir olmalıdır.

16.    KURULUM

16.1.YAZILIM, DERNEK'lere hem kendi sunucularına kurabilecekleri, hem de yurt içinde bulunan operatör veya firmaların bulut çözümlerini kurumsal olarak kullanabilecekleri bir altyapıda sunulabilmelidir.
16.2.YAZILIM’ın DERNEK sunucularına kurulumu durumunda Active Directory, LDAP, SSO entegrasyonu yapılabilmelidir.
16.3.SIP (Session Initiation Protocol) Entegrasyonu sağlanabilmelidir.
 
 
 
 
Ürün/Üretici Yetkinlikleri başlıklı 4. maddede yer alan şartların sağlandığını gösterir belgelerin Genel Müdürlüğümüz İdari ve Mali İşler Şubesi Evrak Bürosu'na elden teslim edilmesi gerekmektedir.
Adres: T.C. İçişleri Bakanlığı Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Devlet Mahallesi İnönü Bulvarı No:4/A Çankaya/ANKARA, 06580
 
Elektronik Genel Kurul Yazılımı Teknik Yeterlilik Kriterleri
248 KB
indir
 
 
 
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.tbmm.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
 
  • Bakanlık
    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Bakanlık Birimleri
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • Bakanlık Birimleri
    • Hizmet Birimleri
      • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
      • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
      • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
      • KİHBİ Dairesi Başkanlığı
      • Eğitim Dairesi Başkanlığı
      • Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
      • Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
      • Personel Genel Müdürlüğü
      • Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
      • Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı
      • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
      • İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
      • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
      • Strateji Geliştirme Başkanlığı
      • Araştırma ve Etütler Merkezi Başkanlığı
      • Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
      • İç Denetim Birimi Başkanlığı
    • Bağlı Kuruluşlar
      • Emniyet Genel Müdürlüğü
      • Jandarma Genel Komutanlığı
      • Sahil Güvenlik Komutanlığı
      • Göç İdaresi Başkanlığı
      • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • Hizmetlerimiz
  • Faaliyetlerimiz
  • Valilikler
  • İletişim
  • İlgili Bağlantılar
    • Resmi Gazete
    • Personel E-Klavuzu
    • Resmi İstatistikler
    • Kamu Hizmet Standardı Tablosu
    • Etik Komisyonu
    • ">Türk İdare Dergisi
    • İç Kontrol Çalışmaları
    • Stratejik Plan
    • Mülki İdare Bölümleri
Bakanlık
  • Hakkımızda
  • Teşkilat Şeması
  • Tarihçe
  • Projeler
  • Bakanlık Birimleri
  • Yayınlar
  • Mevzuat
  • Kurumsal Kimlik
  • Sıkça Sorulan Sorular
Bakanlık Birimleri
Hizmet Birimleri
  • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
  • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
  • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
  • KİHBİ Dairesi Başkanlığı
  • Eğitim Dairesi Başkanlığı
  • Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
 
  • Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
  • Personel Genel Müdürlüğü
  • Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
  • Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı
  • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
  • İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
 
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
  • Strateji Geliştirme Başkanlığı
  • Araştırma ve Etütler Merkezi Başkanlığı
  • Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
  • İç Denetim Birimi Başkanlığı
Bağlı Kuruluşlar
  • Emniyet Genel Müdürlüğü
  • Jandarma Genel Komutanlığı
  • Sahil Güvenlik Komutanlığı
  • Göç İdaresi Başkanlığı
  • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
Güncel
  • Haberler
  • Duyurular
  • Basın Açıklamaları
  • Hizmetlerimiz
  • Faaliyetlerimiz
  • Valilikler
  • İletişim
İlgili Bağlantılar
  • Mülki İdare Bölümleri
  • İç Kontrol Çalışmaları
  • Kamu Hizmet Standardı Tab.
  • Resmi Gazete
  • Personel e-Klavuzu
  • Resmi İstatistikler
  • Stratejik Plan
  • Etik Komisyonu
  • Türk İdare Dergisi
 

İçişleri Bakanlığı’nı Takip Edin

 

     
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı
Bakanlıklar Ankara Telefon:
(0312) 422 40 00 - Santral
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Kişisel Verileri Koruma Kanunu
  • Site Haritası
  • Erişilebilirlik Özellikleri
  • Salt Metin Görünümü
  • Daha Belirgin Odaklama
© Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız