İçişleri Portal Projesi, Bakanlığımız iç ağında (İntranet) web tabanlı bir ortak çalışma, işbirliği ve bilgi paylaşım ortamı oluşturması amacıyla planlanan bir projedir. Hizmet Birimlerinin ve Valiliklerin portal üzerindeki dokümanlara yetkileri dâhilinde erişim kolaylığının sağlanması ve ilgili dokümanlar üzerinde ortak bir çalışma alanının sunulması projenin temelini oluşturmaktadır.
Böylelikle;
Bilgiyi tek bir merkezde toplayıp paylaşıma açarak bilgi paylaşımının ve erişiminin kolaylaştırılması,
Bakanlığa ait kurumsal hafızanın oluşturulması,
Paylaşılan belgelerin tek merkezde bulundurulması, her belgenin belli bir sayıda versiyonunun tutulması ve haftalık/günlük olarak yapılan yedeklemeler sayesinde belge ve bilgi kaybının önüne geçilmesi,
Çalışanlara aynı belgeler üzerinde eş zamanlı çalışma imkânı sağlanarak iş hızı ve performansının arttırılması,
Kâğıt üzerinde elle doldurularak dolaşan bir takım formların ve bu formlara ait iş akışlarının dijital ortama taşınması,
İçerik yönetim sistemiyle kullanıcıların çalışma ortamlarını istedikleri gibi düzenleyebilmesi,
Belgelere eklenen meta veriler, oluşturulmuş veya özelleştirilmiş filtreler kullanılarak belgeler üzerinde detaylı arama yapılabilmesi,
Dosya sunucusunda bulunmayan, Portala kurumsal kullanıcı adı ve şifre girilerek erişilmesi, tüm kullanıcı ve yönetici işlemlerinin kayıt altında tutulması özellikleri ve Portalın iç ağda (intranet olarak) çalışması sayesinde bilgi ve veri güvenliği sağlanmaktadır.
Projenin Çalışması ve Yönetimi
İçişleri Portal, Hizmet Birimleri ve Valiliklerin doküman organizasyonunun ve yönetiminin yapılabileceği bir Doküman Yönetim Sistemidir.
Portalda dokümanlar üzerinde gerekli düzenleme işlemi yapılabilmesi için kullanıcın işlem yapacağı alanda yetkisinin olması gerekmektedir
Bilgi güvenliği ve gizliliği esası göz önüne alındığından teşkilat yapısı içerisinde kapalı devre olarak (İntranet) çalışmaktadır.
Zaman kaybını önler.
Güncelleme kolaylığı sağlar.
Aynı anda bir belge üzerinde birden çok kişi çalışabilir.
İçişleri E-Akademiye tüm Site Yöneticilerinin ve Kullanıcıların erişebileceği şekilde İçişleri Portal Eğitimi videoları yüklenmiştir.
Site Yöneticileri ve Kullanıcılar için Yardım dokümanları oluşturulmuştur.
İçişleri Portal Projesi ilk olarak 2014 yılında Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğünde kullanılmaya başlanmıştır.
2017 yılı sonu itibariyle Bağlı Kuruluşlar ve Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü dışındaki tüm Hizmet Birimlerinde kullanılmaktadır.
2019 yılı sonu itibariyle 80 Valilikte aktif olarak kullanılmaya başlanmıştır.
VPN ağına dahil edilen 193 kaymakamlığın 2020 yılı içerisinde Portal Projesine dahil edilmesi için analiz çalışmaları devam etmektedir.