Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • Diğer Bakanlıklar
    • Adalet Bakanlığı
    • Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı
    • Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
    • Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı
    • Dışişleri Bakanlığı
    • Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı
    • Gençlik ve Spor Bakanlığı
    • Hazine ve Maliye Bakanlığı
    • Kültür ve Turizm Bakanlığı
    • Millî Eğitim Bakanlığı
    • Millî Savunma Bakanlığı
    • Sağlık Bakanlığı
    • Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
    • Tarım ve Orman Bakanlığı
    • Ticaret Bakanlığı
    • Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
  • BAKANLIK

    BAKANLIK

    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
    BAKANLIK BİRİMLERİ
    HİZMET BİRİMLERİ
    Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı KİHBİ Dairesi Başkanlığı Eğitim Dairesi Başkanlığı Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
    Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü Personel Genel Müdürlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
    İller İdaresi Genel Müdürlüğü Strateji Geliştirme Başkanlığı Araştırma ve Etütler Merkezi Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi İç Denetim Birimi Başkanlığı
    BAĞLI KURULUŞLAR
    Emniyet Genel Müdürlüğü Jandarma Genel Komutanlığı Sahil Güvenlik Komutanlığı Göç İdaresi Başkanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • HİZMETLERİMİZ
  • FAALİYETLERİMİZ
  • GÜNDEM

    GÜNDEM

    • Bakandan Haberler
    • Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
  • VALİLİKLER
  • İLETİŞİM
  • BAKANLIK
    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
    • BAKANLIK BİRİMLERİ
      • HİZMET BİRİMLERİ
        • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
        • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
        • KİHBİ Dairesi Başkanlığı
        • Eğitim Dairesi Başkanlığı
        • Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
        • Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
        • Personel Genel Müdürlüğü
        • Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
        • Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı
        • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
        • İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
        • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
        • Strateji Geliştirme Başkanlığı
        • Araştırma ve Etütler Merkezi
        • Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
        • İç Denetim Birimi Başkanlığı
      • BAĞLI KURULUŞLAR
        • Emniyet Genel Müdürlüğü
        • Jandarma Genel Komutanlığı
        • Sahil Güvenlik Komutanlığı
        • Göç İdaresi Başkanlığı
        • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • HİZMETLERİMİZ
  • FAALİYETLERİMİZ
  • GÜNDEM
    • Bakandan Haberler
    • Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
  • VALİLİKLER
  • İLETİŞİM
KEFALET SANDIĞI BAŞKANLIĞI

KEFALET SANDIĞI BAŞKANLIĞI

  • Misyon ve Vizyon
  • Tarihçe
  • Mevzuat
    • Kefalet Kanunu
    • Bilgi Notu
    • Genelge
    • Yönetmelikler ve Tüzük
  • Belgeler

Yönetmelik ve Tüzük

HUSUSİ İDARELER VE BELEDİYELER 
KEFALET SANDIĞI NİZAMNAMESİ
Bakanlar Kurulu Kararının Tarihi : 3.2.1935, No : 2/1942
Dayandığı Kanunun Tarihi : 2.6.1934, No : 2489
Yayımlandığı R.Gazetenin Tarihi : 16.2.1935, No : 2931
Yayımlandığı Düsturun Tertibi : 3, Cildi: 16, S. 407
 
BİRİNCİ BÖLÜM
Kuruluş ve vazife
 
Madde 1 – Hususi idare ve belediyelerde para ve menkul kıymetleri ve ayniyatı alıp veren ve elinde tutan memur ve müstahdemler için müteselsil kefalet usulünü tatbik etmek maksadiyle (Hususi İdareler ve Belediyeler Kefalet Sandığı) kurulmuştur. Bu sandık hükmişahsiyeti haiz ve Dahiliye Vekilliğine bağlıdır.
Madde 2 – Sandık Dahiliye Vekili tarafından, Vekillik memurları arasından seçilecek bir reis ile iki azadan mürekkep bir heyetçe idare olunur. Reisin en aşağı dördüncü ve azaların en aşağı yedinci derecede memurlardan olması gerektir.
İdare heyeti lüzum görüldükçe reisin daveti üzerine toplanır.
Mazeretsiz devamsızlığı görülen reis ve azayı Daliliye Vekili değiştirebilir.
Madde 3 – Sandığın işlerini idare heyeti çevirir.
Kararlar, birlik veya çoklukla verilir ve sıra numarası altında toplu olarak saklanır. Kararlar reis tarafından yerine getirilir. İdare heyetinin vazifesi dışında kalan işleri doğrudan doğruya reis yapar.
Sandığı, reis temsil eder. Reisin bulunmadağı zamanlarda azadan derecesi yüksek olan ve derecede baraberlik halinde azalıkta daha eski olan reisin işlerini görür. Heyeti teşkil edenlerden birinin muvakkaten gaybubeti halinde Vekillikçe seçilecek bir zat heyeti tamamlar.
Madde 4 – İdare heyetinin başlıca vazifeleri şunlardır :
A – Sandığın işlerini çevirmek, kendiliğinden veya muhasebecinin göstereceği lüzum üzerine icabeden tedbirleri almak ve hesap usullerini tayin etmek;
B – Kefalete bağlı memur ve müstahdemlerden kesilecek paraların her yerde ve zamanında kesilmesini ve gösterilecek bankalara yatırılmasını temin etmek;
C – Sandık muhasebesinin defterlerini ve kayıdlarını bu Nizamnameye göre tutturmak;
D – Her üç ayda bir hususi idarelerle belediyelerden ve bankalardan verilecek cetveller üzerine muhasebecinin yapacağı hesap hulasasını tetkik etmek;
E – Kesilecek paraları zamanında veya hiç kesmiyen veya kestiği paraları bir ay içinde sandık hesabına bankaya yatırmayan muhasiplerin kanunun onuncu maddesinde yazılı cezalarını tayin eylemek;
F – Sandığın ödediği paraların zimmetlerine geçirenlerden tahsili için gerekli takibatın esaslarını hazırlayıp olbaptaki evrakı Vekalet makamına vererek memurun mensup olduğu hususi idare veya belediye vekilleri marifetiyle kanuni takibat yaptırmak;
G – Yıl sonunda muhasebecinin yapacağı bilançoyu tetkik ederek Dahiliye Vekilinin tasvibine sunmak;
H – Kefalete bağlı memur ve müstahdemlerin katileşmiş hükümlere bağlı borçlarını alacaklı idare veya belediyelere kanunun gösterdiği müddet içinde ödetmek;
 İ – Sandığın, yukardaki fıkraya göre, sermayeden ödediği paraları kefalete bağlı memur ve müstahdemlere, hisselerine göre, dağıtmak;
J – Sandıktan ayrılan veya ölen memur ve müstahdemlerin Sandıktaki sermayelerini kendilerine veya mirasçılarına kanun hükümlerine göre geri vermek;
K – Sandığın masraf bütçesini yaparak Dahiliye Vekiline tasdik ettirmek;
L – Sandık muhasebecisini seçerek Dahiliye Vekilinin tasdikına bildirmek ve katipleri tayin etmek.
Madde 5 – Sandıkta bir muhasebeci ve gereği kadar katip kullanılır. Muhasebeci idare heyeti kararı ile Dahiliye Vekilinin tasdikıyla tayin olunur. Katiplerin tayini idare heyetince yapılır.
Madde 6 – Muhasebecinin vazifeleri şunlardır :
A – Sandığın bütçesini hazırlamak;
B – Verilmesi gerekli olan paraların usulüne göre sarf muamelesini yapmak;
C – Kefalete bağlı memur ve müstahdemlerden kesilmesi gerekli olan paraların her yerde ve zamanında kesilmiş olup olmadığını ve bankalara yatırılıp yatırılmadığını araştırarak kanunsuz işleri ve gecikmeleri reise haber vermek;
D – Her üç ayda bir hususi idarelerle belediyelerden ve bankalardan verilecek cetvelleri tetkik ederek kayda geçirmek ve bunlara göre hesap hulasalarını hazırlıyarak idare heyetine vermek; E – Yıl sonunda Sandığın bilançosunu yapmak;
 F – Sandığın bütün hesap işlerini görmek ve idare heyetince Maliye Kefalet Sandığının kabul ettiği esaslara uygun olarak hazırlanıp Dahiliye Vekilliğince tasvip olunacak hesap talimatnamesine göre defterlerin iyi ve doğru tutulmasını temin etmek;
G – Sandığın bütün varidatının düzenli olarak elde edilmesini ve ödenmesi gerekli tazminatların ilişiklilerden tahsilini temin için icabeden tedbirleri yapmak ve icabında idare heyetine haber vermek;
H – Sandığın yazı ve kayıt işlerini görmek ve gördürmek.
Madde 7 – Muhasebeci paraya el sürmez. Sandık namına yapılacak Ödemeler ve masraflar, usulüne göre tahakkuk ettikten sonra reis ve onun bulunmadığı zamanlarda vekalet eden aza ile muhasebeci tarafından birlikte imzalanacak çek ile hak sahibine veya mutemede bankadan verdirilir.
Madde 8 – Katiplerin vazifeleri, muhasebecinin kontrolü altında ve onun vereceği işleri yolunda yapmaktan ibarettir. Katipler kayıt ve yazı işlerini yolunda ve zamanında yapmamaktan ve kağıtları ve defterleri iyi saklamamaktan mesuldürler.
Madde 9 – Muhasebeci, hesap bakımından Muhasebei Umumiye Kanununun genel hükümlerine bağlıdır. Muhasebeci, Sandığın aldığı ve verdiği para ve ayınlar ile vazifelerine ilişikli bütün muamelelerden mesul ve hesaplarını Divanı Muhasebata vermeğe mucburdur.
Madde 10 – Muhasebecinin ve katiplerin vazİfelerini iyi yapmamalarından doğan idari ve inzibati mesuliyetlerinin tayini idare heyetine aittir. Cezaya ve tazminata dayanan mesuliyetler, umumi hükümlere ve Memurin Muhakemat Kanununda yazılı usullere bağlıdır.
 
İKİNCİ BÖLÜM
Kefalete bağlı olanlar
Madde 11 – Vilayetler hususi idareleriyle belediyelerde para ve menkul kıymetleri ve ayınları alıp veren ve elinde tutan ve bunların girmesinden ve çıkmasından ve saklanmasından mesul olan veznedar, tahsildar, ambar ve tevzi memurları, müteselsil kefalete bağlı olduğu gibi bu idarelere merbut müesseselerin aynı vaziyette bulunan diğer memur ve müstahdemleri dahi müteselsil kefalete bağlıdır.
Madde 12 – Bu Nizamnameye tabi daire ve müesseselerde para ve menkul kıymetlere ve ayınlara fiilen el sürmiyen muhasiplerle Muhasebei Umumiye Kanununun 83 üncü maddesinde yazılı mutemetler kefalet usulüne tabi tutulmazlar.
 
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sandığın sermayesi
Madde 13 – Sandığın sermayesi :
A – Kefalet Kanununun birinci muvakkat maddesinin B fıkrasına göre yapılacak tasfiye neticesinde hususi idareler ile belediye memurlarına dağıtılması gerekli olan paralar (bu paralar, alakalarların hakları mahfuz kalmak şartıyla sandığın ilk sermayesini teşkil eder.)
B – Kefalete bağlı vazife alanların maaş (emsal hasılı da dahildir.) veya ücretlerinden kesilecek kefalet aidatından;
C – Kefalete bağlı memur ve müstahdemlerin maaş veya ücretlerinden kefalet karşılığını miadında kesmiyen veya kesipte bir ay içinde Kefalet Sandığı hesabına yatırmıyan muhasiplerden kesilecek para cezalarından;
D – Sandık sermayesinin tevdi edileceği bankadan alınacak faizlerden;
E – Kefaletle memur kullanan daire ve müesseselerin icabında Sandığa yapacakları yardımlardan elde edilir.
Madde 14 – Müteselsil kefalete bağlı olanlardan, Sandığa girerken ve aylık olmak üzere iki türlü aidat alınır :
1 – Giriş aidatı, kefalete bağlı vazife alanların tam olarak aldıkları ilk maaş veya ücretin yarısıdır. Tayinlerini takip eden aydan itibaren beş ayda ve beş müsavi taksitte kesilir.
2 – Aylık aidat, maaş ve ücretlerin % 2 sidir. Bu aidat giriş aidatının tamamının kesilmesini takibeden aydan itibaren tediye sırasında kesilir.
Madde 15 – Aidatla kullanılanlardan alınacak Sandık aidatı, bu vazifelerin benzeri olanların giriş ve aylık aidatlarından aşağı olmamak üzere idare heyetince takdir olunur.
Vazifelerinin benzeri olmayanların, ilk aylık aidatının tutarı üzerinden giriş ve her ayın tutarı üzerinden aylık aidatları alınır.
Gündeliklilerin giriş ve aylık aidatı, gündeliğinin yirmi beş misli üzerinden kesilir.
Madde 16 – Kendisine muvakkat olarak veya vekalet suretiyle kefalete bağlı vazife verilenler, vazifenin ehemmiyetine göre kefalet olarak bin liradan ikibin liraya kadar para veya Artırma, Eksiltme ve İhale Kanunundaki esaslara göre menkul kıymetler veya ipotekli gayrimenkul gösterirler. Şu kadar ki muvakkat veya vekalet suretiyle tayin olunanlar, kefalete bağlı memurlardan iseler, kendilerinden ayrıca kefalet aranmaz; ancak aldıkları vekalet maaşından veya ücretten yüzde iki aidat kesilir.
Madde 17 – Bu suretle elde edilen paralar, ulusal bir bankaya yatırılır. Hangi bankaya verileceği ve ne suretle nemalandırılacağı idare heyetince tayin ve Dahiliye Vekili tarafından tasdik olunur. Bütün varidat bankaya yatırılacağı gibi bütün ödemeler de banka vasıtasiyle yaptırılır. Sandığın hususi veznesi yoktur.
Madde 18 – Kefalet Sandığı sermayesi her türlü vergi ve resimlerden muaftır.
Madde 19 – Sahiplerine ret ve iade olununcıya kadar bu Sandıktaki mevduat muhtemel tazminata karşı teminattır. Üçüncü şahısların bu paralar üzerine koyacakları hacizler, paraların sahiplerine verileceği zaman tenfiz olunur.
 
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Zimmetlerin ödenmesi
Madde 20 – Bu Nizamname ile kefalete tabi tutulan hususi idare ve belediye memur ve müstahdemlerinden her hangi birinin katiyet kesbetmiş hükümle tebeyyün eden zimmeti, Sandığın her bilanço senesini takibeden ayın sonunda alacaklı daire veya müesseseye verilir.
 
BEŞİNCİ BÖLÜM
Ödenen zimmetlerin karşılanması ve dağıtılması
Madde 21 – Ödenen zimmetler, hükmün katiyet kesbettiği senede kefaletli memuriyette bulunanlara o sene bilançosundaki kar kifayet etmediği takdirde aynı sene bilançosundaki hisseleri nispetinde garameten tevzi edilir.
 
ALTINCI BÖLÜM
Kefaletli vazifeden ayrılanların alakalarının kesilmesi
Madde 22 – Kefalete bağlı memurlar ve müstahdemlerden kefalete bağlı olmayan bir memuriyete geçen veya ölenlerle herhangi bir sebeple kefaleti hizmetten ayrılmış olanların Sandıktan alakaları, aşağıda yazılı surette kesilir: Bunların ayrıldıkları tarihe kadar kesilmiş olan aidatları yekünundan 21 inci maddeye göre mahsup edilecek miktarlar çıktıktan sonra kalanının birinci yarısı ölenlerin vereseleriyle tekaüt edilenlere derhal verilir. Bunlardan gayrı sebeplerle kefaletli hizmetten ayrılmış olanlara mütaakip bilanço tarihinden üç ay sonra geri verilir.
Madde 23 – Kalan diğer yarısı, üç sene içinde tahakkuk edecek şahsına ait zimmetlerle Sandıktan ayrılmadan evvelki zamanlara ait ve 21 inci madde hükmiyle kendine düşecek zararlar karşılığı olarak mevkuf tutulur. Üç sene sonunda yukarda yazılı zimmetler mahsup edildikten sonra kalan miktar, üç senelik faiz ilavesiyle beraber alacaklı memura geri verilir. Sandıkça verilecek faiz haddi, Sandığın son üç sene içinde sermayesine aldığı faizlerin nispetini geçemez.
Madde 24 – Kefaletli hizmetten ayrılanlar bu müddet içinde yine kefaletli hizmete geçtiklerinde ilk yarıyı istemeğe hakları kalmaz. 22 nci maddeye göre Kefalet Sandığından birinci yarıyı aldıktan sonra üç sene içinde tekrar kefalete bağlı bir hizmete geçenlerin sandıkta kalan son yarı hisseleri memuriyetleri müddetince sermaye olarak hesaplarına sandıkta kalır.
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.tbmm.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
 
  • Bakanlık
    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Bakanlık Birimleri
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • Bakanlık Birimleri
    • Hizmet Birimleri
      • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
      • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
      • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
      • KİHBİ Dairesi Başkanlığı
      • Eğitim Dairesi Başkanlığı
      • Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
      • Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
      • Personel Genel Müdürlüğü
      • Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
      • Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı
      • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
      • İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
      • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
      • Strateji Geliştirme Başkanlığı
      • Araştırma ve Etütler Merkezi Başkanlığı
      • Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
      • İç Denetim Birimi Başkanlığı
    • Bağlı Kuruluşlar
      • Emniyet Genel Müdürlüğü
      • Jandarma Genel Komutanlığı
      • Sahil Güvenlik Komutanlığı
      • Göç İdaresi Başkanlığı
      • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • Hizmetlerimiz
  • Faaliyetlerimiz
  • Valilikler
  • İletişim
  • İlgili Bağlantılar
    • Resmi Gazete
    • Personel E-Kılavuz
    • Resmi İstatistikler
    • Kamu Hizmet Standardı Tablosu
    • Etik Komisyonu
    • Türk İdare Dergisi
    • İç Kontrol Çalışmaları
    • Stratejik Plan
    • Mülki İdare Bölümleri
Bakanlık
  • Hakkımızda
  • Teşkilat Şeması
  • Tarihçe
  • Projeler
  • Bakanlık Birimleri
  • Yayınlar
  • Mevzuat
  • Kurumsal Kimlik
  • Sıkça Sorulan Sorular
Bakanlık Birimleri
Hizmet Birimleri
  • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
  • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
  • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
  • KİHBİ Dairesi Başkanlığı
  • Eğitim Dairesi Başkanlığı
  • Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
 
  • Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
  • Personel Genel Müdürlüğü
  • Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
  • Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı
  • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
  • İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
 
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
  • Strateji Geliştirme Başkanlığı
  • Araştırma ve Etütler Merkezi Başkanlığı
  • Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
  • İç Denetim Birimi Başkanlığı
Bağlı Kuruluşlar
  • Emniyet Genel Müdürlüğü
  • Jandarma Genel Komutanlığı
  • Sahil Güvenlik Komutanlığı
  • Göç İdaresi Başkanlığı
  • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
Güncel
  • Haberler
  • Duyurular
  • Basın Açıklamaları
  • Hizmetlerimiz
  • Faaliyetlerimiz
  • Valilikler
  • İletişim
İlgili Bağlantılar
  • Mülki İdare Bölümleri
  • İç Kontrol Çalışmaları
  • Kamu Hizmet Standardı Tab.
  • Resmi Gazete
  • Personel e-Kılavuz
  • Resmi İstatistikler
  • Stratejik Plan
  • Etik Komisyonu
  • Türk İdare Dergisi
 

İçişleri Bakanlığı’nı Takip Edin

 

     
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı
Bakanlıklar Ankara Telefon:
(0312) 422 40 00 - Santral
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Kişisel Verileri Koruma Kanunu Aydınlatma Metni
  • Site Haritası
  • Erişilebilirlik Özellikleri
  • Salt Metin Görünümü
  • Daha Belirgin Odaklama
© Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız