T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Antalya'da Güvenlik ve Acil Durum Yönetimi Ülke Uygulamaları Semineri Yapıldı
İçişleri Bakanlığı GAMER ile Avrupa Komisyonu – Avrupa Sivil Koruma ve İnsani Yardım Operasyonları Genel Müdürlüğü işbirliği ekseninde düzenlenen, Güvenlik ve Acil Durum Yönetimi Ülke Uygulamaları Semineri 25-29 Kasım 2019 tarihleri arasında Antalya'da yapıldı. Eğitim Dairesi Başkanlığı, Türk İdareciler Derneği ve Türk İdari Araştırmalar Vakfı da bu etkinliğe destek verdi.
Bu seminere İçişleri Bakanlığı birimlerden (güvenlik ve acil durumlar ile ilgili birimler) temsilciler, illerden GAMER'den sorumlu vali yardımcıları, Cumhurbaşkanlığı'ndan ve diğer bakanlıklardan temsilciler katıldı. Seminer kapsamında Türkiye, Fransa, Birleşik Krallık ve İspanya'dan katılan temsilciler, ülkelerinin iç güvenlik yapılanması ile güvenlik kaynaklı acil durumlarda koordinasyonun sağlanması konularında sunumlar yaptı. Örnek olay anlatımları ile koordinasyonun nasıl işlediği anlatıldı. Seminer böylece ülkeler arasında bilgi ve deneyim paylaşımının yapıldığı bir toplantı olarak gerçekleşti.
İçişleri Bakanlığı Bakan Yardımcısı İsmail ÇATAKLI yaptığı konuşmada:
"Bu seminer, gelinen tarihsel aşamada ülkelerin güvenlik ve acil durum alanında karşılaştığı meydan okumalara yönelik geliştirilen çözümler konusunda deneyimlerin paylaşıldığı bir toplantı özelliği taşımaktadır." dedi.
"Beklenmedik, olağanüstü bazı olayların meydana gelmesi; yaygın şiddet hareketleri, terör amaçlı saldırılar, savaş tehlikesinin yanı sıra doğal afetlerden kaynaklanan felaketler, nükleer, kimyasal ve biyolojik maddelerin insan sağlığını yaygın biçimde tehdit etmesi, hava, deniz ve karayollarına ait araçlarda meydana gelen kazalar, mali ve finansal piyasalarda meydana gelen olağanüstü gelişmeler genel olarak kriz nedenleri arasında sayılmaktadır."
"Tarihin her döneminde devlet idareleri, belirsizlikleri azaltacak ve karar almada önemli avantajlar sağlayacak bilgilerden yararlanmak suretiyle, iç ve dış tehditler konusunda önceden uyarılmaya ve hazırlıklı olma hususuna büyük önem vermişlerdir. Bu kapsamda bir ülkenin güvenliğini tehdit edebilecek boyuttaki krizlerin oluşmadan önlenmesi, en az zararla atlatılması veya avantaja dönüştürülmesi, devletlerin ve ülkelerin güvenlikleri için son derece önemlidir."
"Güvenlik, bireyler için vazgeçilemez temel bir ihtiyaç iken devletlerin öncelikli görevlerinden biri olmuştur. Ancak yaşanan çok yönlü değişim sürecinin de etkisiyle toplumun düzenini ve güvenliğini, vatandaşların temel hak ve özgürlüklerini olumsuz etkileyen, huzurunu bozan olaylarda artış gözlemlenmektedir. Bu olaylar yönetimsel açıdan daha karmaşık, çok katmanlı, bütün toplum kesimlerini ve kurumsal yapıları etkileyen bir nitelik taşımaktadır."
"Yaşanan bu sıkıntılar toplum, vatandaş, sosyal yapılar, ekonomi ve kamu yönetimi üzerinde derin izler bırakmakla kalmayıp, beraberinde ilave yük ve sorumluluklar da getirmektedir. Karşı karşıya kalınan bu yeni nesil sorunların karakter, nitelik, içerik ve kapsamına bakıldığında bunların sadece kamu eliyle alınacak tedbirlerle çözülmesi mümkün gözükmemektedir. Bu sebeple yönetim tarz ve anlayışlarında yeni yaklaşımları zorunlu kılmaktadır."
"Bu sorunlarla mücadelede, çözümler üretilip etkiler azaltılmaya çalışılırken, kamunun yanı sıra sivil toplum, iş dünyası, halk ve ilgili bütün aktör ve kesimlerin yönetim süreçlerine dâhil edilerek katılımcılığın ve sahiplenmenin artırılması gerekmektedir. İşlem ve süreçlerin herkese açık hale getirilerek şeffaf bir şekilde yürütülmesi, çok katmanlı ve bütünleşik yönetim anlayışıyla bilgi üreten, veri oluşturan, analiz yapan kurum, kuruluş ve eğitim kurumlarıyla işbirliğinin artırılmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu bağlamda arayüzler oluşturulması ve vatandaşı merkeze alarak, oluşan veya olması muhtemel mağduriyet ve zararların giderilmesi için yeni bir yaklaşımların ortaya konulması büyük bir önem taşımaktadır."
"Bir ülkenin güvenliğini ilgilendiren alanlarda meydana gelebilecek olaylarda, bütünleşik acil durum yönetimi sürecinin temel aşamaları esasında; risk yönetimi anlayışı ile olay öncesinden hazırlıklı olunması, olay anında etkin bir yönetim gerçekleştirilmesi ve olay sonrasında etkili bir iyileştirme sürecinin planlanması gerekmektedir. Bu bağlamda planlama, iletişim ve koordinasyon süreçleri hayati önem taşımaktadır."
"Stratejik bir yaklaşımla doğru bilgi kaynaklarından bilgilerin elde edilmesi, analiz edilmesi, planlamanın yapılması, yönetimin sağlanması ve geri beslemeden elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu noktadan hareketle güvenlik alanında başarılı bir acil durum yönetiminin temel taşlarını, her yönüyle hazırlıklı olmak, doğru müdahale etmek, etkili bir iyileştirme süreci gerçekleştirmek hususları oluşturmaktadır."
"Bu açıdan ülkemizde 2016 yılında Güvenlik ve Acil durumlar Koordinasyon Merkezi (GAMER) yurt içinde kamu düzeni ve güvenliğini, bireylerin temel hak ve özgürlüklerini, can ve mal emniyetini, toplumun güven ve huzurunu temin etmeye yönelik hizmetleri ülke düzeyinde ve il ölçeğinde yürüten Bakanlık merkez birimleri, bağlı kuruluşlar, valilikler ile diğer bakanlık, kurum, kuruluşlar ve mahalli idare birimleri arasında koordinasyon ve işbirliğinin sağlanması ve bu konularda politikaların üretilmesi ve uygulanması amacıyla kurulmuştur."
"Bu seminerin, güvenlik ile ilgili acil durumlarda koordinasyon sağlanması konusunda farklı ulusal sistemlerin bilgi ve tecrübelerinin paylaşılması bağlamında yararlı olmasını diliyorum."
Türk İdareciler Derneği Genel Başkanı Saffet Arıkan BEDÜK yaptığı konuşmada;
"Güvenlik kavramı; toplum yaşamında yasal düzenin aksamadan yürütülmesi, kişilerin korkusuzca yaşayabilmesi için bireysel ve kurumsal olarak sahip olunan veya olunması için yapılan çalışmaların bütününü içermektedir. Açık bir ifade ile toplumun, onu oluşturan bireylerin, onların kişilik hakları ve insanlık onurlarının, kamusal ve kişisel malların, her türlü tehlike ve kazalardan korunması anlamına gelmektedir. Kısaca güvenlik, devletin kolluk kuvvetleri aracılığı ile bireylerin tehlike ve kazalara karşı korunmasını, can, mal ve ırz güvenlikleri bakımından huzur içinde yaşamalarının teminini sağlayan bir sistemdir."
"Güvenlik hizmetleri ise, kişilerin, grupların ve toplumun en temel ihtiyaçlarından oluşan güvenliğin sağlanması konusunda ulusal veya uluslararası düzeyde yapılan çalışmaların tamamını kapsamaktadır. Bu hizmetler ulusları meydana getiren ve en önemli ihtiyaçları arasında yer alan mülkiyet düzeninin esasını oluşturan sistemlerinden birisi olarak karşımıza çıkmaktadır."
"Toplumsal güvenlik her zaman devletin öncelikli görevleri arasında olmuştur. Dünyada ve ülkemizde, özellikle son yıllarda toplumun düzenini ve güvenliğini, vatandaşların temel hak ve özgürlüklerini olumsuz etkileyen, huzurunu bozan terör olayları, iç çatışmalar, ayaklanmalar vb. olaylarda artış gözlemlenmektedir. Bu olaylar yaşam standardını ve kalitesini, bireylerin ve toplumların refahını olumsuz yönde etkilemektedir. Öte yandan bu olaylar, yönetimsel açıdan daha karmaşık, çok katmanlı, bütün toplum kesimlerini ve kurumsal yapıları etkileyen bir nitelik de taşımaktadır."
"Çağdaş yönetim anlayışının temel özelliklerinden biri de, çıkması muhtemel sorunları önceden tahmin edebilmek, analiz yapabilmek ve krize düşülmesini engellemek olmalıdır. Bununla birlikte, dışardan gelen ve önceden tahmin edilemeyen çevresel etkenlerle, doğal, siyasal, ekonomik ve teknik sebeplerle ortaya çıkan krizleri zamanında, gerekli yönetsel ve ussal önlemleri almak ve alınan bu önlemleri başarılı bir şekilde uygulamak, kriz yönetiminde oldukça önemlidir."
"Devletlerin olası tüm kriz durumlarını önceden tahmin etmesi ve bunları önleyici tedbirler alması her zaman pek mümkün olmamaktadır. Bu durumda, yapılması gereken şey, esnek bir politika ile değişebilecek durumlara en kısa sürede uyum sağlayabilecek ve kriz durumlarına karşı hazırlıklı olmak ile etkin bir şekilde yönetmek olmalıdır."
"Sonuç olarak, güvenlik ve güvenlik kaynaklı acil durumlarda başarılı bir kriz yönetiminin temel taşlarını; krizi önceden sezmek, analiz yapabilmek, önleyici tedbirler konusunda süratle karar alarak yürürlüğe koymak, etkin bir koordinasyon modeli oluşturularak, müdahale edilmesini sağlamak olmalıdır."
GAMER Başkanı Doç. Dr. Selim ÇAPAR yaptığı konuşmada, güvenlik ve acil durumlar konusunda ülke tecrübelerinin paylaşımı amacıyla yapılan bu toplantının önemine işaret etti. Seminere katkı ve destek verenlere teşekkür etti.
"Bilgi, tarihin her döneminde toplumsal yapı içinde ve devlet yönetiminde önemli bir konumda olmuştur. Ancak özellikle 20. yüzyılın son çeyreğinde başlayan küreselleşme ve bilgi toplumuna geçiş süreci gibi mega eğilimler, toplumsal değişim ve kamu yönetimi anlayışlarının değişimi üzerinde etkili olmuştur. Bilgi ve iletişim teknolojisinde meydana gelen gelişmeler, bilgiye erişim hızını ve bilgiyi kullanma kapasitesini artırmıştır."
"Bilgi teknolojisi ile biçimlenen toplum yapısı içinde bilgi kaynaklarından verimli biçimde yararlanmanın vazgeçilmezliği, her alanda stratejik bilgi yönetiminin önemini öne çıkarmıştır."
"Bu program esas olarak Fransa, Birleşik Krallık, İspanya ve Türkiye'nin iç güvenlik teşkilatlanmalarının incelenmesi ile güvenlikle ilgili acil durumlarda koordinasyon konusunda bilgi ve tecrübe paylaşımını kapsamaktadır. Ayrıca farklı sunumlar ile konu zenginleşecektir."
"Bu program ile iç güvenlik organizasyonlarının tüm yönleri, acil durumlarda koordinasyon ve ulusal sistemlerin farklı yaklaşımları hakkında bilgi ve deneyim paylaşımı amaçlanmaktadır."
Pazartesi-Fransa Günü
Günün açılış konuşmasını, Fransa Büyükelçiliği İç Güvenlik Ataşesi Xavier Claduel yaptı. Toplantının önemine işaret etti.
Fransa'da Kamu Düzeni ve Güvenliği Organizasyonu: Ulusal ve Yerel Düzey" başlıklı konuşmayı, Fransa İçişleri Bakanlığı CHEMI Başkanı Jean-Martin JASPERS yaptı. Fransa'da acil durumların koordinasyon sistemini anlattı. Basın ile ilişkiler ve sosyal medyanın etkilerine de değindi.
Jandarma Albay Bruno GOUDALLIER, 2015 Germanwings uçağının düştüğü olayı anlattı. Özellikle basın ile olan ilişkilerdeki sıkıntılara vurgu yaptı.
Fransa ile ilgili konularda soru-cevap kısmı ile genel değerlendirme yapılarak gün sona erdirildi.
Salı-Birleşik Krallık Günü
Günün açılış konuşması Britanya Büyükelçiliği'nden Polis Güvenlik Danışmanı Robert HALL tarafından yapıldı.
"Birleşik Krallık'ta Kamu düzeni ve Güvenliği Organizasyonu: Ulusal ve Yerel Düzey" başlıklı sunum Terörle Mücadele Komutanlığından Andrew James EASTWOOD tarafından yapıldı.
OSCT Başkan Yardımcısı Debbie Elizabeth BARTLETT, Acil Durumlarda Koordinasyon, konusunda konuştu.
Örnek olay anlatımı, Ulusal Ambulans Hizmetleri Kıdemli Operasyon Müdürü tarafından yapıldı.
Britanya ile ilgili konularda soru-cevap kısmı ile genel değerlendirme yapılarak gün sona erdirildi.
Öte yandan, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonundan Ulaştırma sektörü Yöneticisi ve Sivil korunma Odak Noktası Akif TÜRKEL tarafından "DG ECHO ve AB Sivil Korunma Mekanizması" hakkında bir konuşma yapıldı.
Günün son konuşması, Dünya Sağlık Örgütü'nden Türkiye'de Sağlık Güvenliği Projesi, Proje Koordinatörü Irshad A. SHAIKH tarafından "2014-2015 Ebola Salgını: Acil Durum Yönetimi ve Küresel Güvenlik için Alınan Dersler" başlığı altında yapıldı.
Çarşamba-İspanya Günü
Günün açılış konuşması İspanya Büyükelçiliğinden Elçilik Müsteşarı Eduardo IBANEZ tarafından yapıldı.
“İspanya'da Kamu Düzeni ve Güvenliği Organizasyonu: Ulusal ve Yerel Düzey” başlıklı sunum Ulusal Polis Teşkilatından Baş Müfettiş Pablo CASANOVA tarafından yapıldı.
“Acil Durumda Koordinasyon” konusunda DGPCE Başkan Yardımcısı Alvaro de la Peña CUESTA konuştu.
Örnek olay anlatımı, Jandarma Yüzbaşı Javier Guerra SANZ tarafından yapıldı.
İspanya ile ilgili konularda günün gözden geçirilmesi, soru-cevap kısmı ile genel değerlendirme yapılarak gün sona erdirildi.
Perşembe-Türkiye Günü
Türkiye günü açılış konuşması GAMER Başkanı Doç. Dr. Selim ÇAPAR tarafından yapıldı.
“Türkiye'de Kamu Düzeni ve Güvenliği Organizasyonu: Ulusal ve Yerel Düzey” başlıklı sunum Mülkiye Teftiş Kurulu Mülkiye Başmüfettişi Yavuz Selim AKKOÇ tarafından yapıldı.
“Jandarma Genel Komutanlığı Tanıtımı ve Örnek Olay” anlatımı Jandarma İkmal Yarbay Cengiz POLAT tarafından yapıldı.
“Sahil Güvenlik Komutanlığının Tanıtımı ve Örnek Olay” anlatımı Sahil Güvenlik Yarbay Tayfun SARGIN tarafından yapıldı.
“Emniyet Genel Müdürlüğü Tanıtımı ve Örnek Olay” anlatımı 1. Sınıf Emniyet Müdürü Mehmet Ali ÖZUĞUR tarafından yapıldı.
“Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi (GAMER)” konulu sunum GAMER Başkanı Doç. Dr. Selim ÇAPAR tarafından yapıldı.
“Afet ve Acil Durum (AFAD)” tanıtımı TAMP Grup Başkanı Muhammed PEHLİVAN tarafından yapıldı.
Türkiye ile ilgili konularda günün gözden geçirilmesi, soru-cevap kısmı ile genel değerlendirme yapılarak gün sona erdirildi.
Cuma - Açık Oturum ve Kapanış Günü
“Kriz ve Acil Durum Yönetiminde Psikolojik Davranışlar” konulu sunum Eğitim Dairesinden Psikolog Sevcan KORAMAZ tarafından yapıldı.
Günün sonunda Türk İdareciler Derneği Başkanı Saffet Arıkan BEDÜK başkanlığında kapanış oturumuna geçildi. GAMER Başkanı ve Adana Vali Yardımcısı Mustafa AYDIN panelist olarak katılım sağladı. Seminerin genel değerlendirmesi yapıldı. Görüş alışverişinde bulunuldu. Saffet Arıkan BEDÜK’ün yaptığı değerlendirmelerle program sona erdi.