T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Milli Güvenlik Kurulu'nun 21 Kasım 1978 Gün ve 237 Sayılı Kararında;
Karşı tedbirlerin saptanması ve uygulamaya konulmasında koordinatörlük görevinin İçişleri Bakanlığına verilmesi,
Bu amaçla adı geçen Bakanlık bünyesinde bir İstihbarat ve Harekat Merkezi kurulmalıdır,
denilmektedir.
Başbakanlığın 06.02.1981 Gün Ve 60/1050 Sayılı Genelgesinde;
Kaçakçılıkla ilgili bakanlıklar ve kurumlardan toplanan yada çeşitli kaynaklar tarafından ihbar edilen bilgilerin bir kuruluşta toplanması, değerlendirilmesi ve operasyonla ilgili güvenlik kuruluşuna yayımını sağlamak üzere, İçişleri Bakanlığı bünyesinde bir Müsteşar Yardımcısının başkanlığında 'Kaçakçılık İstihbarat ve Harekat Merkezi'nin kurulduğu,
Kaçakçılık istihbaratı ile ilgili kurumların bu merkez ile uyum ve işbirliği içinde çalışacakları, Kaçakçılıkla ilgili konulardaki her türlü haberin istihbarat haline getirildikten sonra sürat ve azami gizlilikle bu Merkeze ulaştırılması gerektiği emredilmiştir.
Jandarma Genel Komutanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğünün Ortak Teklifi İle; Bakanlığın 26 Mart 1980 Gün ve 0961-1-28- 80tsk. Koor. (20) Sayılı Onayı İle 'Genel Bilgi Toplama Başkanlığı' Kurularak;
Daha önce işlediği bir suçtan dolayı tüm yurtta aranıp ta ele geçmeyen kimliği belirlenmiş kişilerle; çalıntı motorlu taşıtları, çalınan veya kaybedilen ateşli silahlarla her türlü kimlik belgelerini bulmak ve ele geçirmek,
Bu konuda iller düzeyinde derlenecek bilgilerin bir ana merkezde toplanmasını sağlamak,
Bu bilgilerin ilgili yerlere doğru olarak gönderilmesini sağlayarak, genel kolluk kuvvetlerinin adli ve idari tahkikatlarına hız ve açıklık kazandırmak,
Kolluk kuvvetleri arasında etkin bir iş birliği ve koordinasyon sağlayarak zabıtanın halk nazarında saygınlığını arttırmak hedeflenmiştir.
İçişleri Bakanlığı Teşkilatının Yeniden Düzenlenmesine İlişkin 13.12.1983 Tarih ve 176 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve Bu Kararnamenin Değiştirilerek Kabul Edilmesiyle Kesinleşen 14.02.1985 Tarih ve 3152 Sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanun İle;
'Kaçakçılık, İstihbarat, Harekat ve Bilgi Toplama Daire Başkanlığı' haline getirilmiş ve 8. maddede ana hizmet birimleri arasında sayılmıştır.