İçişleri Bakanlığınca vatandaşlarımıza hızlı, etkin ve etkili bir hizmet sunmak, vatandaşlarımızın kamu hizmetlerine erişimini kolaylaştırarak öneri, talep ve şikâyetlerini içeren başvurularını en kısa sürede sonuçlandırmak, kamu hizmetlerinin sunumunda memnuniyeti ve devletle vatandaşlarımız arasındaki karşılıklı iletişim ve güveni artırmak amacıyla “Açık Kapı Projesi” faaliyete geçirilmiştir. Proje "https://acikkapi.gov.tr/" adresinde hizmet vermektedir.
Yeni dünya düzeni ve kamu yönetimi anlayışı ile birlikte hükümet politikalarında da çağın gereklerine uygun şekilde yapılanma konusu gündeme alınmıştır. Geliştirilen politikalarda iş ve işlemler hakkında vatandaşın görüş, öneri, talep ve şikâyetlerinin alındığı, başvuru yaptığı ilk yerde sonuç elde edebildiği, hızlı, etkin ve verimli bir devlet anlayışı esas alınmıştır. Bu hedefler çerçevesinde, İçişleri Bakanlığı tarafından 2017 yılında 180 Günlük Hükümet Eylem Planı doğrultusunda Açık Kapı Projesi hayata geçirilmiştir. 4 Nisan 2020 tarihli ve 31089 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan «Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik» ile valiliklerde Açık Kapı Şube Müdürlüğü, Bakanlıkça uygun görülen ilçe kaymakamlıklarında Açık Kapı Şefliği olarak teşkilat yapısında yer almıştır.
• Valilik ve Kaymakamlıklarımıza yapılan vatandaş başvuruları, Açık Kapı Büroları personeli tarafından elektronik sisteme kaydedilmektedir.
• Vatandaşa “Müracaatınızdan dolayı Valilik olarak teşekkür ederiz.” bildirimi ile başvuru kaydının alındığına dair başvuru numarası kısa mesajla anında iletilmektedir.
• Başvuru, konusuna göre elektronik ortamda ilgili kurum ve kuruluşlara yönlendirilmektedir.
• 7 iş günü içerisinde başvuru sonuçlandırılmakta ve sonuçlandırıldığına dair bilgi, kısa mesaj yoluyla vatandaşa iletilmektedir.
• Vatandaşlarımız başvurunun başlangıcından sonuçlandırılmasına kadar sürecin her aşamasını başvuru numarasıyla internet üzerinden ve mobil telefonuyla takip edebilmektedir.
• İlgili personel, mülki idare amiri ve Bakanlık merkez tarafından süreç takip edilebilmektedir.
• İl ve ilçedeki sorun alanları tespit edilerek, yerel ve merkezi düzeyde yönetim politikaları ve yeni hizmet sunum teknikleri geliştirilebilmektedir.
Açık Kapı Hizmet Kategorileri
Açık Kapı kapsamında vatandaş tarafından yapılan başvuruların dijital ortamda sonuçlandırılmasına yönelik, yazılım sistemi kurgusu yapılmış ve Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığınca yazılım geliştirilmiştir. Vatandaş tarafından yapılan başvurular 19 hizmet başlığında kategorize edilmiştir.
Hizmet Kategorileri;
• Valilik Hizmetleri
• Emniyet ve Güvenlik Hizmetleri
• Valilik/Kaymakamlık Sosyal Yardım
• Vefa Masası Yardım
• Yerel Yönetimler
• Yardımlar ve Sosyal Hizmetler
• Çalışma ve Sosyal Güvenlik
• Çevre ve Şehircilik
• Din Hizmetleri
• Eğitim
• Ekonomi ve Sanayi
• Enerji
• Gıda, Tarım ve Hayvancılık
• Tapu ve Kadastro
• Kültür ve Turizm
• Orman ve Su İşleri
• Sağlık
• Gençlik ve Spor
• Diğer