Emekli ve Tahsis Şubesi Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Ataması Bakanlığa ait merkez ve taşrada görevli mülki idare amirleri ve genel idare hizmetleri personelinin emeklilik talepleriyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
b) Vefat eden personelin dul ve yetimlerine aylık bağlanması işlemlerini yürütmek,
c) Emekli personelin hususi damgalı pasaport alabilmeleri için gerekli olan belgeyi düzenlemek,
ç) Mülki idare ve genel idare hizmetleri sınıfı personelinin emeklilik işlemleri aşamasında Teşekkür Belgesi düzenlenmek,
d) Şube görev alanı ile ilgili mevzuatın hazırlanması, uygulamaya konulması ve değişikliklerin yapılması ile ilgili çalışmaları yürütmek ve uygulanmasını sağlamak,
e) Genel Müdürlük Makamınca verilen iş ve işlemleri yürütmek.