Genel Müdürlüğün görevleri şunlardır:
a) Bakanlığın insan gücü planlaması ve personel politikası ile ilgili çalışmalar yapmak, personel sisteminin geliştirilmesiyle ilgili tekliflerde bulunmak,
b) Bakanlık personelinin atama, özlük ve emeklilik işlemleri ile ilgili işleri yapmak,
c) Kaymakam adaylığı sınavı, kaymakam adaylığına atama ve kaymakam adaylığında yetiştirilme iş ve işlemlerini yürütmek,
ç) İl Planlama Uzman Yardımcılığı sınavının açılması ve sınavı kazanan adayların atamalarının yapılması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
d) Mahalli İdareler Stajyer Kontrolörlüğü sınavının açılması ve sınavı kazanan adayların atamalarının yapılması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
e) Dernekler Denetçi Yardımcılığı sınavının açılması ve sınavı kazanan adayların atamalarının yapılması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
f) İçişleri Uzman Yardımcılığı sınavının açılması ve sınavı kazanan adayların atamalarının yapılması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
g) AB Uzman Yardımcılığı sınavının açılması ve sınavı kazanan adayların atamalarının yapılması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
ğ) Bakanlar Kurulu Kararı ile Bakanlığa tahsis edilen yurtdışı kontenjanlarının kullanımıyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
h) Bakanlık merkez ve taşra teşkilatında boş bulunan unvanlı kadrolar için görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavı ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
ı) 4688 sayılı Kanuna göre sendika üye sayılarının ve her hizmet kolunda yetkili kamu görevlileri sendikaları ve bunların bağlı bulundukları konfederasyonların belirlenmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
i) Kamu konutları kapsamındaki lojmanların tahsisini sağlamak,
j) Bakanlık mahalli idareler ve kurdukları birliklere ait eğitim ve dinlenme tesisleri ile vilayetler evlerinin yönetimi kapsamındaki iş ve işlemleri gerçekleştirmek,
k) Bakanlık personelinin mali ve sosyal hakları ile ilgili çalışmalarını yapmak,
l) Mülki İdare Amirliği Hizmetleri Sınıfındaki personelin Birinci Sınıf Mülki İdare Amirliğine yükseltilmesiyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
m) Bakanlığımız Stratejik Planlama ve Performans programı çerçevesinde Genel Müdürlüğün Stratejik Planlama Çalışmalarını yürütmek ve bu kapsamda planlanan performans eğitimlerini gerçekleştirmek,
n) Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı personeline (MİAH sınıfı dahil) e- içişleri sistemi üzerinden oluşturulan “Personel Kimlik Baskı Modülü” kullanılarak kimlik kartlarını düzenleyerek vermek, dağıtımını yapmak, değiştirmek, geri almak ve imha edilmesi ile dosyalama işlemlerini yürütmek,
o) Mülki idare amirlerinin vefatı halinde Bakanlık merkezde düzenlenen cenaze törenlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
ö) İdari ve mali karar ve işlemlere ilişkin olarak iç kontrolün işleyişini sağlamak,
p) Bakan ve/veya üst yönetici tarafından verilecek diğer görevler yapmak,