İşlemler Şubesi Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Bakanlar Kurulu Kararı ile Bakanlık taşra teşkilatına verilen 657 sayılı Kanunun 4/C kapsamındaki geçici personelin tercihlerine göre Bakanlık Makamından il bazlı kontenjan onayı alarak illere göndermek, ilgili birimlerle koordinasyonu sağlamak, görevine başlamayan veya ayrılanların dosyaları ile illere yerleştirilen geçici personelin isim listeleri ve başlayış tarihlerini Devlet Personel Başkanlığına bildirmek,
b) 4/C kapsamındaki geçici personelle ilgili Devlet Personel Başkanlığı, Hukuk Müşavirliği ile Maliye Bakanlığından görüş istemek ve bu kapsamda taşra teşkilatına görüş vermek,
c) E-içişleri sistemi üzerinden oluşturulan “Sözleşmeli Personel Modülü’’ ile geçici personelin kişisel bilgilerini ve her yıl imzalanan sözleşme bilgilerini girmek ve söz konusu modülün iller tarafından aktif olarak kullanılmasını sağlamak,
ç) 657 sayılı Kanun gereğince 4/B kapsamında yeni hizmete alınacak ve mevcut geçici çalışanların sözleşmeye geçirilme iş ve işlemlerini yürütmek, Başbakanlık ve Maliye Bakanlığından sözleşmeli personel atanması için izin ve bazı konularda görüş istemek,
d) Nöbetçi Amirliğine ait Aylık Nöbet Çizelgeleri ile Aylık Nöbetçi Müsteşar Yardımcısının görevlendirme işlemlerini yürütmek,
e) Bakanlık merkez ve taşra teşkilatında boş bulunan unvanlı kadrolar için Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Sınavlarını açmak, sınavı kazanan Bakanlık personelinin atama iş ve işlemlerini gerçekleştirmek ve bu kapsamda 81 il valiliği ile gerekli koordinasyonu sağlamak,
f) 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu kapsamında yapılan her türlü iş ve işlemleri yürütmek,
g) KPSS (A) Grubundan; İl Planlama Uzman Yardımcılığı, Mahalli İdareler Stajyer Kontrolörlüğü, Dernekler Denetçi Yardımcılığı, AB Uzman Yardımcılığı ve İçişleri Uzman Yardımcılığı sınavlarının açılması ve sınavı kazanan adayların atamalarının yapılması ile ilgili her türlü iş ve işlemleri yürütmek,
ğ) Yeterlik Sınav sonuçlarına göre başarılı olan İl Planlama Uzman Yardımcılarının İl Planlama Uzmanlığına, Dernekler Denetçi Yardımcılarının Dernekler Denetçiliğine, Mahalli İdareler Stajyer Kontrolörlerinin Kontrolörlüğe, AB Uzman Yardımcılarının AB Uzmanlığına ve İçişleri Uzman Yardımcılarının ise İçişleri Uzmanlığına terfien atanmasına ilişkin her türlü iş ve işlemleri yürütmek,
h) Bakanlıkça gerçekleştirilen kurum içi veya kurum dışı naklen atamalar ile başka kurumlara geçmek isteyen ve atama yetkisi Bakanlık Makamına ait personelin atama iş ve işlemlerine esas olmak üzere muvafakat onayı almak,
ı) 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanuna göre Bakanlık merkez ve taşra teşkilatına özelleştirme kapsamında yapılan atamalar ile ilgili her türlü iş ve işlemleri yürütmek,
i) 10/3/2011 tarihli ve 6191 sayılı Sözleşmeli Erbaş ve Er Kanunu kapsamında yapılan her türlü iş ve işlemleri yürütmek,
j) Kurum içi ve kurum dışı naklen atamalar ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
k) Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı personeline (MİAH sınıfı dahil) e- içişleri sistemi üzerinden oluşturulan “Personel Kimlik Baskı Modülü” kullanılarak kimlik kartlarını düzenleyerek vermek, dağıtımını yapmak, değiştirmek, geri almak ve imha edilmesi ile dosyalama işlemlerini yürütmek,
l) Kimlik kartı baskı makinesinde kullanılacak sarf malzemelerinin temini, saklanması ve takibi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
m) Görevine son verilen personel ile ilgili işlemleri yürütmek,
n) Genel İdare Hizmetleri Sınıfı personeline ait şikayet ve müracaatlarla ilgili değerlendirmeleri yapmak, takip edip sonuçlandırmak,
o) Atama yetkisi Bakanlığa ait olan İl Müdürlerinin yer değiştirmesi ve atanmalarına ilişkin çalışmaları yürütmek,
ö) Bakanlık merkez ve taşra teşkilatında çalışan Genel İdare Hizmetleri Sınıfı personelinin kurum içi ve kurum dışı görevlendirme işlemleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
p) Bakanlık personelinin haklarında yapılan tasarruflara karşı Bakanlık aleyhine açmış oldukları davalara yapılması gereken savunmaları hazırlamak ve takip etmek,
r) Bakanlıktan talep edilen iş isteklerini incelemek ve takibini yapmak,
s) Bakanlık merkez ve taşra teşkilatına görüş bildirmek ve Bakanlık Hukuk Müşavirliği ile Devlet Personel Başkanlığından çeşitli konularda görüş istemek ve alınan cevabi görüş yazılarını ilgili birimlere iletmek,
ş) Şube görev alanı ile ilgili mevzuatın hazırlanması, uygulamaya konulması ve değişikliklerin yapılması ile ilgili çalışmaları yürütmek ve uygulanmasını sağlamak,
t) “İl Müdürleri Takip Programı”nı kullanarak İl Müdürlerinin tanıtım kartlarının güncelleştirilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
u) Genel Müdürlük Makamınca verilen iş ve işlemleri yürütmek.