Mülki İdare Amirleri Atama, Değerlendirme ve İnceleme Şubesi Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) 9/6/1930 tarihli ve 1700 sayılı Dahiliye Memurları Kanunu, 23/4/1981 tarihli ve 2451 sayılı Bakanlıklar ve Bağlı Kuruluşlarda Atama Usulüne İlişkin Kanun, 3152 sayılı Kanun ve 10/6/1949 tarihli ve 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu kapsamında valiler ve diğer mülki idare amirlerine ilişkin atama ve görevlendirme işlemlerini yürütmek, atamalar kapsamındaki kararnameleri hazırlayıp Başbakanlığa sunmak, ayrıca müdürler encümeni kararını hazırlayıp onaylattırmak,
b) Merkez ve taşrada görev yapan mülki idare amirlerinin kurum içi ve kurum dışı yer değiştirme, geçici-sürekli görev, vekâleten atanma, seçim dolayısıyla görevden ayrılmaları ve göreve iadeleri ile yeniden (açıktan) atanmalarına ve göreve son verilme ve/veya verdirilmelerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
c) Gerekli hallerde müşterek kararname ile ataması yapılan mülki idare amirlerine ait güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması yaptırmak,
ç) 24/6/1986 tarihli ve 86/10782 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla yürürlüğe konulan Mülki İdare Amirleri Atama, Değerlendirme ve Yer Değiştirme Yönetmeliği kapsamındaki iş ve işlemler ile yönetmelik değişikliği işlerini yürütmek,
d) Mülki idare amirlerinin yöneticileri ile Mülkiye Müfettişleri tarafından mesleki değerlendirilmelerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek ve bu kapsamda e- içişleri sistemi üzerinden değerlendirmelerin doldurulmasını sağlamak,
e) 13/2/2011 tarihli ve 6111 sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve Diğer Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunla getirilen değişiklik sonucunda sicil uygulamasına ilişkin olarak tarama işlemlerini tamamlayarak Sicil, Terfi ve Kıdem Şubesi Müdürlüğüne devrini sağlamak,
f) Merkez ve taşrada görevli mülki idare amirleri hakkında, Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) kanalıyla ve 9/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, 2/12/1999 tarihli 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun ve 1/11/1984 tarihli ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamındaki ihbar ve şikayetlere ilişkin iş ve işlemlerin yürütülmesi kapsamında;
1) Araştırma, ön inceleme, disiplin soruşturması, genel tutum ve davranışların değerlendirilmesi onaylarını hazırlamak,
2) İhbar ve şikâyetin işleme konulmaması onayını hazırlamak,
3) İhbar ve şikâyetin işleme konulmaması onaylarına ilişkin tebligatları yapmak, ilgililerin itirazı halinde Danıştay veya Bölge İdare Mahkemelerine gönderilen işlem dosyasının incelenmesi sonucunda verilecek karar doğrultusunda gerekli iş ve işlemleri yürütmek,
g) Şube Müdürlüğünün görev tanımı içerisinde yürütülen atama, sicil ve değerlendirme raporları işlemleri ile ilgili olarak Bakanlık aleyhine açılmış davalara karşı Hukuk Müşavirliğince yapılacak asıl savunmaya esas olacak bilgi, belge ve görüş bildirme iş ve işlemlerini yürütmek,
ğ) Mahkeme kararlarını yasal süresi içerisinde Bakanlık onayı ile uygulama işlemlerini yapmak ve ilgili yerlere bildirmek,
h) Hukuk Müşavirliğince şube müdürlüğün görev tanımı içerisinde yer alan konulara ilişkin görüş istemleri ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek,
ı) Mülki İdare Amirliği Hizmetleri Sınıfındaki personelin Birinci Sınıf Mülki İdare Amirliğine yükseltilmesiyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
i) Şube görev alanı ile ilgili mevzuatın hazırlanması, uygulamaya konulması ve değişikliklerin yapılması ile ilgili çalışmaları yürütmek ve uygulanmasını sağlamak,
j) Mülki İdare Amirlerinin şubedeki dosyalarında ekleri ile birlikte muhafaza edilen şikayet ve soruşturma dosyalarının talebi halinde mahkemeler, Cumhuriyet Başsavcılıkları ile ilgili kurul ve yüksek kurullara gönderilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
k) Disiplin onaylarının bir örneğinin Disiplin Moral ve İzin İşlemleri Şubesi Müdürlüğüne gönderilmesini sağlamak,
l) Genel Müdürlük Makamınca verilen iş ve işlemleri yürütmek.