Sosyal İşler Şubesi Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) 9/11/1983 tarihli ve 2946 sayılı Kamu Konutları Kanunu ile 16/7/1984 tarihli ve 84/8345 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla yürürlüğe konulan Kamu Konutları Yönetmeliğinin ilgili maddeleri gereğince Bakanlığa ait merkezde bulunan lojmanların Bakanlık merkez teşkilatında çalışan personele tahsis işlemlerini yürütmek,
b) Bakanlık merkez teşkilatında görev yapan personelin Kamu Konutları Tahsis Talep Beyannamelerini inceleyerek Kamu Konutları Yönetmeliğinin 14 üncü maddesine ve yönetmeliğe ekli (4) sayılı cetvele göre her yıl ocak ayı içinde gerekli değerlendirmeleri yapmak ve lojman talebinde bulunan personele duyurulması iş ve işlemlerini yürütmek,
c) Lojmanlara giriş ve çıkış işlemlerini takip etmek üzere Bakanlık Konut Tahsis Komisyonunca alınan kararları İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığına göndermek. Ayrıca Bakanlığa tahsisli olup mülkiyeti Maliye Bakanlığına ait olan lojmanların kararlarını Maliye Bakanlığı (Milli Emlak Genel Müdürlüğü) ve Ankara Valiliğine (Defterdarlık) bildirmek,
ç) 2946 sayılı Kanun ve Yönetmeliğinin ilgili maddeleri gereğince lojmanı boşaltması gereken personeli tespit etmek ve lojmandan çıkarılmaları ile ilgili işlemleri yürütmek,
d) Kamu Konutları Yönetmeliğinin 33 üncü maddesi gereğince lojmanda oturma süresini doldurduğu veya oturma hakkı sona erdiği halde lojmanı tahliye etmeyenlerden işgaliye bedeli tahsil edilmesi için gerekli yazışmaları yürütmek,
e) 294 sıra no’lu ve her yıl çıkarılan Milli Emlak Genel Tebliğleri gereğince lojman kiralarını yaparak ilgili birimlere bildirmek,
f) 23/6/1965 tarihli ve 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanununa tabi olan Balgat Yüksel Sitesi A Blokta bulunan 19 daire için söz konusu Kanunun 31 inci maddesi gereğince Bakanlığı temsilen oy kullanmak üzere yeterli sayıda temsilci seçme işlemlerini yürütmek,
g) Bakanlığa tahsis edilen eğitim ve dinlenme tesislerinin her yıl çıkarılan Kamu Sosyal Tesislerine İlişkin Tebliğ gereğince ücretlerinin belirlenmesini sağlamak ve İçişleri Bakanlığı, Mahalli İdareler ve Kurdukları Birliklere Ait Eğitim ve Dinlenme Tesisleri ile Vilayetler Evlerinin Yönetimi Hakkındaki Yönetmelik esaslarına göre tahsis işlemlerini yürütmek,
ğ) Bakanlık Makamının 8/1/2002 tarihli onayı ile yürürlüğe giren İçişleri Bakanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatı Mensuplarının Emekliye Ayrılması veya Vefat Etmeleri Halinde Düzenlenecek Berat ve Plaketler Hakkındaki Yönerge gereğince merkezde ve taşrada emekli olan mülki idare amirlerine, merkezde emekli olan diğer personele, vefat edenlerin ise yakınlarına plaket vermek,
h) Merkez ve taşrada çalışırken emekli olan mülki idare amirliği hizmetleri sınıfındaki personel ile vefat eden mülki idare amirlerinin yakınlarına her yıl 10 Ocak Türk İdareciler Günü’nde verilen plaketleri hazırlamak,
ı) Mazeretleri nedeniyle törene katılamayanların plaketlerini ikamet ettikleri ilin valisine Bakanlık adına kendilerine takdim edilmek üzere göndermek,
i) Berat ve plaket verilen kişiler için kayıt defterini tutmak,
j) Emekli olan mülki idare amirleri ile ataması Bakanlığa ait merkez ve taşra personelinin adreslerini bilgisayar ortamına işlemek,
k) Bakanlığa tahsis edilmesi istenilen arsa ve konutların tahsisleri hakkında ilgili valilikler ve Maliye Bakanlığı ile yazışmalarını yürütmek,
l) Yardım kampanyaları hakkında Dernekler Dairesi Başkanlığından gelen yazıları Personel Genel Müdürlüğü şube müdürlüklerine göndermek,
m) Şube görev alanı ile ilgili mevzuatın hazırlanması, uygulamaya konulması ve değişikliklerin yapılması ile ilgili çalışmaları yürütmek ve uygulanmasını sağlamak,
n) Genel Müdürlük Makamınca verilen iş ve işlemleri yürütmek.