Kadro Şubesi Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Bakanlık merkez ve taşra teşkilatının insan kaynakları yıllık ihtiyacını tespit ederek ilgili makamlara bildirmek, Başbakanlık makamınca Bakanlığımıza tahsis edilen açıktan ve naklen atama sayısının ihtiyaçlara göre dağıtım planını yapmak,
b) Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) ile alınacak personel sayısının ve kriterlerinin tespit edilerek (kariyer meslek mensupları hariç) yerleştirme yapılabilmesi için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına (Devlet Personel Başkanlığı) bildirmek,
c) Kamu Personeli Seçme Sınavı ( KPSS) ve Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavı (EKPSS) ile Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı kadrolarına yerleştirilenlere ait bilgi ve belgeleri İşlemler Şubesi ile Valiliklere göndermek, atananlara ait bilgileri personel modülüne işlemek, atananlar ve atanamayanlara ait listeleri Devlet Personel Başkanlığına göndermek,
d) Kurumlar arası naklen atanma talepleri incelenerek makamca uygun görülenlere açıktan ve naklen atama sayısı dâhilinde naklen atama izni vermek,
e) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 59 uncu maddesine göre istisnai memuriyetlere ve 92 nci maddesi gereğince yeniden açıktan atama yapılabilmesi için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ( Devlet Personel Başkanlığı) ile Başbakanlıktan izin almak,
f) 3046 sayılı Bakanlıkların Kuruluş ve Görev Esasları Hakkında Kanuna göre; Daire Başkanlığı, Şube Müdürlüğü ve Şeflik kurulması, kaldırılması, bağlantılarının değiştirilmesiyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
g) 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararname gereğince dolu ve boş kadrolarda; sınıf, unvan ve derece bazında değişlik için Bakanlar Kurulu Kararı almak, değiştirilen kadroların Maliye Bakanlığı, Devlet Personel Başkanlığı ve Strateji ve Geliştirme Başkanlığınca vize işlemlerini yapmak,
h) Kanun, Kanun Hükmünde Kararname ve Bakanlar Kurulu Kararı ile ihdas, iptal ve dağıtımı yapılan kadrolar ile tenkis ve tahsisi yapılan kadrolara ait kayıtları personel kadro modülünde güncellemek, kadroların dolu boş durumlarına ait bilgileri çeşitli kriterlere göre gösteren raporlar alarak ilgili makama sunmak.
ı) Bakanlık merkez birimleri ile Valilikler arasında boş kadro değişikliği yapılabilmesi için Bakanlık onayı almak.
i) MİAH personeli ile Bakanlık merkezinde görevli personelin ihtiyacına göre 657- 68/A ve 68/B maddelerine göre kadro tahsisi yapılabilmesi için Bakanlık onayı almak.
j) Valiliklerden gelen kurum içi nakil taleplerinin yapılabilmesi için; kadronun atama yapılmasına uygun hale getirilerek atama izni vermek.
k) Bakanlık merkez ve taşra teşkilatında 657/ 4-B maddesine göre sözleşmeli olarak istihdam edilen personel ile işçi kadrosunda istihdam edilen personelin kayıtlarını tutmak, sözleşmeli pozisyonlar ile işçi kadrolarının birim bazında dolu boş sayılarını personel modülünde güncellemek.
l) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 4/B maddesine göre sözleşmeli personel istihdamı için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (Devlet Personel Başkanlığı) ile Maliye Bakanlığından izin alma işlemlerini yürütmek,
m) Personel hareketlerinde meydana gelen (açıktan atama, naklen atama, emeklilik, istifa, vefat ve göreve son vb.) değişikliklerin 3 aylık devreler halinde Maliye Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına (Devlet Personel Başkanlığı) bildirmek ve bu kurumların e- uygulama sistemlerine ayrıca işlemek,
n) Şubenin görev alanına giren kanun, tüzük ve yönetmelik hükümlerinin uygulanmasında meydana gelen tereddütlerin giderilmesi ve uygulamada birlik sağlanması için Valiliklere görüş vermek, şubenin görev alanıyla ilgili konularda açılan davalarda yapılacak savunmaya esas görüş bildirmek,
o) Şubenin görev alanı ile ilgili mevzuatın hazırlanması, BİMER ve Bilgi Edinme ile ilgili görüş verilmesi, şubenin faaliyetleri ile ilgili rapor hazırlanması ve gerekli hallerde sunum yapmak.
ö) Genel Müdürlük Makamınca verilen iş ve işlemleri yürütmek.