• e-Devlet
  • Diğer Bakanlıklar
    • Adalet Bakanlığı
    • Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı
    • Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
    • Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı
    • Dışişleri Bakanlığı
    • Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı
    • Gençlik ve Spor Bakanlığı
    • Hazine ve Maliye Bakanlığı
    • Kültür ve Turizm Bakanlığı
    • Millî Eğitim Bakanlığı
    • Millî Savunma Bakanlığı
    • Sağlık Bakanlığı
    • Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
    • Tarım ve Orman Bakanlığı
    • Ticaret Bakanlığı
    • Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
  • BAKANLIK

    BAKANLIK

    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
    BAKANLIK BİRİMLERİ
    HİZMET BİRİMLERİ
    Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı KİHBİ Dairesi Başkanlığı Eğitim Dairesi Başkanlığı Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
    Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü Personel Genel Müdürlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
    İller İdaresi Genel Müdürlüğü Strateji Geliştirme Başkanlığı Araştırma ve Etütler Merkezi Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi İç Denetim Birimi Başkanlığı
    BAĞLI KURULUŞLAR
    Emniyet Genel Müdürlüğü Jandarma Genel Komutanlığı Sahil Güvenlik Komutanlığı Göç İdaresi Başkanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • HİZMETLERİMİZ
  • FAALİYETLERİMİZ
  • GÜNDEM

    GÜNDEM

    • Bakandan Haberler
    • Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
  • VALİLİKLER
  • İLETİŞİM
  • BAKANLIK
    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
    • BAKANLIK BİRİMLERİ
      • HİZMET BİRİMLERİ
        • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
        • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
        • KİHBİ Dairesi Başkanlığı
        • Eğitim Dairesi Başkanlığı
        • Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
        • Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
        • Personel Genel Müdürlüğü
        • Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
        • Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı
        • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
        • İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
        • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
        • Strateji Geliştirme Başkanlığı
        • Araştırma ve Etütler Merkezi
        • Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
        • İç Denetim Birimi Başkanlığı
      • BAĞLI KURULUŞLAR
        • Emniyet Genel Müdürlüğü
        • Jandarma Genel Komutanlığı
        • Sahil Güvenlik Komutanlığı
        • Göç İdaresi Başkanlığı
        • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • HİZMETLERİMİZ
  • FAALİYETLERİMİZ
  • GÜNDEM
    • Bakandan Haberler
    • Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
  • VALİLİKLER
  • İLETİŞİM
İLLER İDARESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

İLLER İDARESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

  • Kurumsal
    • Kuruluş ve Görevleri
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcıları
    • Daire Başkanları
    • Görev Yapmış Genel Müdürlerimiz
    • Daire Başkanlıkları
      • Sınır Yönetimi Dış İlişkiler ve Proje
      • Güvenlik Daire Başkanlığı
      • Korucular Daire Başkanlığı
      • Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı
      • İl Genel İdaresi Daire Başkanlığı
      • Strateji ve Mevzuatı Geliştirme Daire Başkanlığı
      • Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı
      • Bilgi Edinme, İstatistik ve Protokol Daire Bşk.
      • İnceleme Soruşturma ve Denetim Daire Başkanlığı
      • Rehberlik ve İşlemler Daire Başkanlığı
      • Koordinasyon Daire Başkanlığı
      • Muhtarlar Daire Başkanlığı
    • Kontrolörler Başkanlığı
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
  • Bilgiler
    • Mülki İdare Birimleri
    • İl ve İlçe Kuruluş Tarihleri
    • Özel İdareler
    • Köyler
    • Birlikler
    • İstatistik
    • Yayınlar
    • Coğrafi Yer Adları
  • Mevzuat
    • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası
    • Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri
    • Kanunlar
    • Tüzükler
    • Yönetmelikler
    • Yönergeler
    • Genelgeler
    • Görüşler
  • Projeler
    • Devam Eden Projeler
      • 112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi
      • Engelsiz 112 Projesi
      • Araç İçi Acil Çağrı Sistemi Projesi
      • MİDAS Projesi
      • Sınır Yönetimi Alanında Yürütlen Projeler
      • Sivil Gözetim Projesi
      • Van İlinde Sosyal Entegrasyon Projesi
    • Tamamlanan Projeler
      • Köye Dönüş ve Rehabilitasyon Projesi (KDRP)
      • Temel Hizmetlerde Kapasite Geliştirilmesi Projesi
      • Öncelikli Yaşam Kalitesi Göstergeleri Projesi
  • İç Kontrol Çalışmaları
  • Haberler
  • Duyurular
  • İletişim

112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi

 
 
 
 
 

 

112

Acil Çağrı Merkezleri Projesi

 

                                                                   Projenin Amacı

- Türkiye’de birden fazla olan acil çağrı numaralarının (155 Polis İmdat - 156 Jandarma İmdat - 158 Sahil Güvenlik - 110 Yangın İhbar - 112 Sıhhi İmdat - 177 Orman Yangın İhbar - 122 AFAD) tek numara “112” altında toplanması ve vatandaşlarımızın Ulusal Kapsamda Tek Acil Çağrı Numarası olarak “112” yi bilmeleri ve kullanmaları. Acil Çağrı olarak yapılacak olan aramaların “112” numarası üzerinden yapılması.

- Bakanlığımız koordinesinde 112 Acil Çağrı Merkezlerine istihdam edilen, süreç yönetimi, panik ve endişe durumlarında gelen acil çağrılarda telefonun diğer ucundaki vatandaşlarımızın psikolojik olarak rahatlatılarak olay bilgisini ve olayın gerçekleşme şeklini en kısa sürede anlayarak, konuma dayalı adres ve kişi iletişim bilgilerini alan tecrübeli ve eğitimli “Çağrı karşılama personelinin” Acil Çağrı Merkezlerinde birlikte çalıştıkları (Sıhhi İmdat, Polis, Jandarma, Sahil Güvenlik, Yangın İhbar, Orman Yangın ve AFAD personeline) acil durum koordine birimlerini yönlendirerek tüm ekiplerin en kısa sürede olay yerine ulaşmalarının sağlanması

- Asılsız çağrılar nedeniyle artan iş yükünün azaltılması ve daha etkin çalışmasının sağlanması.

 

Yasal Dayanaklar

  • 1 NO’LU CUMHURBAŞKANLIĞI TEŞKİLATI HAKKINDA CUMHURBAŞKANLIĞI KARARNAMESİ (Madde 271/4)
  • Büyükşehirlerde YİKOB, diğer illerde ise Valilikler bünyesinde 112 Acil Çağrı Merkezlerinin kurulması hüküm altına alınmıştır.
  • 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZLERİ KURULUŞ, GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
  • 112 acil çağrı merkezi müdürlüklerinin ve görev yapan personelin çalışma usul ve esasları düzenlenmiştir. (16.05.2014 tarihli ve 29002 sayılı Resmi Gazete)
  • 5442 SAYILI İL İDARESİ KANUNU
  • Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından;112 Acil Çağrı Merkezlerine yapılan çağrılar kapsamında, arayan kişilere ulaşılması amacıyla arama zamanıyla sınırlı olmak üzere 112 Acil Çağrı Merkezlerinin veya ilgili valiliğin, ihtiyaç duyduğu telefon abone ve konum bilgilerine belirlenen usul ve esaslar dâhilinde erişim sisteminin kurulması düzenlenmiştir.
  • 703 SAYILI KHK
  • 30 Mart 2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanununda yapılan değişiklikle, 112 Acil Çağrı Merkezini asılsız ihbarla meşgul edenlere il valileri tarafından 250 lira idari para cezası uygulanacaktır. Tekerrür halinde bu ceza iki katı olarak uygulanacaktır.

 

Proje Süreci

Avrupa Birliği'ne üye ülkelerde “112”, Amerika'da “911” numarası Acil Yardım Hattı olarak kullanılmaktadır. Avrupa Birliği, 29 Temmuz 1991 Tarih ve 91/396 sayılı Konsey kararı ile Birlik çatısı altındaki tüm ülkelerde “112” hattının “Tek Avrupa Acil Çağrı Numarası - Single European Emergency Call Number)” olarak kullanımını öngörmüştür.

Telekomünikasyon Kurulu AB müktesebatına uyum için belirlediği takvim çerçevesinde 11.03.2002 tarihinde aldığı 2002/103 sayılı kararı ile hâlihazırda ülkemizde sadece Sıhhi İmdat çağrıları için kullanılan “112” kısa numarasının Ulusal Kapsamda Tek Acil Çağrı Numarası olarak tahsis edilmesine karar vermiştir. İçişleri Bakanlığı koordinasyonunda ilgili kurum ve kuruluşların katılımı ile bir çalışma yapılması gerektiği ifade edilmiştir.

2003 yılı Ağustos ayında (MAT03/TR/9/3 Terms of Reference) Proje Çalışma Şartnamesi Hollanda Hükümeti ile Türkiye Hükümeti arasında imzalanmış, projenin detayları ve çalışma usulleri belirlenmiştir. Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde,  Ülkemizde “Tek Acil Çağrı Numarası” oluşturma çalışmalarına; 2003 yılında, Hollanda Hükümeti ile T.C. İçişleri Bakanlığı’nın işbirliği ile MATRA Projeleri kapsamında başlanmış, 06 Nisan 2005 tarihinde, Antalya “Pilot İl” olarak belirlenmiş ve proje çalışmalarına başlanmıştır.

Projede 2005-2020 yılları arasında; 112 Acil Çağrı Merkezleri bina inşaatı, altyapısı ve istihdam edilecek personeli tamamlanarak (2009 yılında Pilot il olarak başlanmış olan Antalya ili başta olmak üzere) 112 “Tek Acil Çağrı Numarası” olarak 81 ilimiz devreye alınarak faaliyetlerine devam etmektedir. 81 ilimizden 30’u İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyükşehir statüsündeki illerimiz olup, 112 AÇM’ler ülke nüfusunun tamamına hizmet vermekte ve yoğun çağrı trafiğini yönetmeye çalışmaktadırlar.

            Devreye alınan 81 ilimizden 22 tanesi ASELSAN firması tarafından geliştirilen yazılımlarla devreye alınmıştır. 59 ilimizde ise yenilenen altyapı ve Yeni Nesil 112 yazılımları ile devreye alınmıştır. ASELSAN yazılımlarını kullanan 22 ilde Yeni Nesil 112 yazılımlarını kullanmak üzere çalışmalara başlanmıştır.

 

 

Proje İl Durumlarını Gösterir Haritalar

 

FAAL İLLERDE KULLANILAN YAZILIM DURUMLARI