Görevleri
a) Belediye başkanlarının düşürülmesiyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
b) Belediye başkanlığının herhangi bir nedenle boşalması ve yeni belediye başkan veya başkan vekilinin seçilememesi durumunda seçim yapılıncaya kadar belediye başkanı görevlendirilmesiyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
c) Belediye meclislerinin feshi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
ç) Terör nedeniyle görevi sona erdirilen veya görevden uzaklaştırılan mahalli idarelerin, seçilmiş organların ve üyelerinin yerine görevlendirme yapılmasına ilişkin işlemleri yürütmek,
d) Mahalli idareler tarafından yürütülen hizmetlerde meydana gelecek aksama durumunda yapılacak iş ve işlemleri yürütmek,
e) Bakanlığın sorumluluğunda ve desteğinde yürütülen İl Özel İdareleri e-devlet uygulamaları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
f) Beldelerin isim değişikliğiyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
g) Gökçeada ve Bozcaada mahalli idarelerinin işlemlerini yürütmek,
ğ) Bakanlığın görev alanı ile ilgili konularda mahalli idareler mevzuatının uygulanması hususunda ortaya çıkacak tereddütleri gidermek üzere görüş oluşturmak,
h) Şubenin görev alanına giren konularla ilgili yazılı ve sözlü soru önergeleri ile bilgi edinme ve diğer başvuruları cevaplandırmak,
ı) Şube Müdürlüğünde iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri almak ve stratejik planlamayla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
i) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili ihtiyaç duyulan mevzuat düzenlemelerine ilişkin çalışmaları yürütmek ve bu konulara ilişkin görüş bildirmek,
j) Standart dosya planı dâhilinde şubenin yazışmalarına ilişkin evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme iş ve işlemlerini yürütmek,
k) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Personel İşlemleri Şube Müdürlüğü
Görevleri
a) Belediye Başkanlarının yurtdışına çıkışları ile ilgili iş ve işlemlerini yönetmek,
b) İl özel idaresi genel sekreterlerinin atanmasına ilişkin işlemleri yönetmek,
c) Mahalli idarelerin personeli ile ilgili Bakan onayını gerektiren iş ve işlemleri yürütmek,
ç) İl özel idareleri ve bunların kurdukları birlik, işletme ve müesseselerde çalışan personelin disiplin işlerini yürütmek,
d) Şubenin görev alanına giren konularla ilgili yazılı ve sözlü soru önergeleri ile bilgi edinme ve diğer başvuruları cevaplandırmak,
e) Şube Müdürlüğünde iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri almak ve stratejik planlamayla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
f) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili ihtiyaç duyulan mevzuat düzenlemelerine ilişkin çalışmaları yürütmek ve bu konulara ilişkin görüş bildirmek,
g) Standart dosya planı dâhilinde şubenin yazışmalarına ilişkin evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme iş ve işlemlerini yürütmek,
ğ) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Diğer İşlemler Şube Müdürlüğü
Görevleri
a) Genel Müdürlüğün görev alanına girip diğer daire başkanlıkları tarafından yürütülmeyen diğer işlemleri yürütmek,
b) Şubenin görev alanına giren konulardan yapım ile ilgili yazılı ve sözlü soru önergeleri ile bilgi edinme ve diğer başvuruları cevaplandırmak,
c) Şube Müdürlüğünde iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri almak ve stratejik planlamayla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
ç) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili ihtiyaç duyulan mevzuat düzenlemelerine ilişkin çalışmaları yürütmek ve bu konulara ilişkin görüş bildirmek,
d) Standart dosya planı dâhilinde şubenin yazışmalarına ilişkin evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme iş ve işlemlerini yürütmek,
e) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.