Görevleri
a) 2/12/1999 tarih ve 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanuna göre, mahalli idarelerin ve mahalli idare birliklerinin seçilmiş ve atanmış görevlileri hakkındaki ön inceleme işlemlerini yürütmek,
b) 4483 sayılı Kanuna göre, mahalli idarelerin seçilmiş ve atanmış görevlileri hakkındaki işleme konulmama kararları hakkındaki işlemleri yürütmek,
c) Mahalli idarelerle ilgili her türlü inceleme, soruşturma, denetim, özel teftiş ve bunların onaylarına ilişkin işlemleri yürütmek,
ç) Mahalli idare organları ve bu organların üyelerini geçici bir tedbir olarak görevden uzaklaştırma ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
d) Mahalli idareler tarafından yürütülen hizmetlerde meydana gelecek aksama durumunda yapılacak iş ve işlemleri yürütmek,
e) Mahalli idareler ve bunlara bağlı kuruluşlar ile mahalli idare birliklerinde istihdam edilen memurlar hakkında Devlet memurluğundan çıkarma cezasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
f) Açılan davalarla ilgili savunmaya esas olmak üzere verilen süre içinde cevap hazırlamak,
g) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili yazılı ve sözlü soru önergeleri ile bilgi edinme ve diğer başvuruları cevaplandırmak,
ğ) Şube Müdürlüğünde iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri almak ve stratejik planlamayla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
h) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili ihtiyaç duyulan mevzuat düzenlemelerine ilişkin çalışmaları yürütmek ve bu konulara ilişkin görüş bildirmek,
ı) Standart dosya planı dâhilinde şubenin yazışmalarına ilişkin evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme iş ve işlemlerini yürütmek,
i) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
İzleme ve Değerlendirme Şube Müdürlüğü
Görevleri
a) Mahalli idareler ile bunların bağlı kuruluşları ve bu idareler tarafından kurulan birlik, işletme ve şirketlerin bakanlığımız mülkiye müfettişleri ve mahalli idareler kontrolörleri tarafından yapılan denetimleri sonucunda düzenlenen teftiş raporlarını inceleyerek gerekli işlemleri yapmak,
b) Mülkiye müfettişleri ve kontrolörler tarafından düzenlenen raporlarda belirtilen kamu zararlarının tahsil edilmesini, tahsil edilemeyenlerle ilgini ise ilgili mahkemelerde dava açılmasını veya Sayıştay Başkanlığına intikalini sağlamak,
c) Sayıştay Başkanlığından alınan Sayıştay ilamlarını tebellüğ ederek tebliğ belgelerini Sayıştay Başkanlığına iade etmek,
ç) Sayıştay Başkanlığından alman kesin hesaplar ile ilgili yazıların ilgili valiliklere intikalini ve takibini sağlamak,
d) İşlemleri biten teftiş layihası, teftiş raporları ve tazmin raporlarının listeleri yapılarak arşivleme işlemlerini yürütmek,
e) Açılan davalarla ilgili savunmaya esas olmak üzere verilen süre içinde cevap hazırlamak,
f) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili yazılı ve sözlü soru önergeleri ile bilgi edinme ve diğer başvuruları cevaplandırmak,
g) Şube Müdürlüğünde iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri almak ve stratejik planlamayla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
ğ) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili ihtiyaç duyulan mevzuat düzenlemelerine ilişkin çalışmaları yürütmek ve bu konulara ilişkin görüş bildirmek,
h) Standart dosya planı dâhilinde şubenin yazışmalarına ilişkin evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme iş ve işlemlerini yürütmek,
ı) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Şikâyet ve Başvuruları Değerlendirme Şube Müdürlüğü
Görevleri
a) Mahalli idarelerin ve mahalli idare birliklerinin görevlileri ve organları ile ilgili olarak yapılan ihbar ve şikâyetler hakkındaki iş ve işlemleri yürütmek,
b) Mülkiye müfettişlerinin ve mahalli idare kontrolörlerinin teftiş ve denetimleri sırasında öğrenip soruşturmaya aldıkları konuların incelenmesi, değerlendirilmesi ve izlenip uygulanmasını sağlamak,
c) Mevzuatın uygulanmasına ilişkin olarak Teftiş Kurulu Başkanlığı veya Kontrolörler Başkanlığından teftişi ve soruşturulması istenilen mahalli idare organlarıyla bu organların üyeleri hakkındaki şikâyet ve başvurularla, teftiş elemanlarının düzenlediği rapor ve fezlekelerin sonuçlarını izlemek,
ç) Açılan davalarla ilgili savunmaya esas olmak üzere verilen süre içinde cevap hazırlamak,
d) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili yazılı ve sözlü soru önergeleri ile bilgi edinme ve diğer başvuruları cevaplandırmak,
e) Şube Müdürlüğünde iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri almak ve stratejik planlamayla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
f) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili ihtiyaç duyulan mevzuat düzenlemelerine ilişkin çalışmaları yürütmek ve bu konulara ilişkin görüş bildirmek,
g) Standart dosya planı dâhilinde şubenin yazışmalarına ilişkin evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme iş ve işlemlerini yürütmek,
ğ) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.